Mo3aweya gaat de hemel binnen

https://shamela.ws/book/10495/16683

Mo3aweya gaat hel binnen

https://shamela.ws/book/9773/1871

 

zelfde hadith maar de namen zijn nu verwijderd

https://shamela.ws/book/96615/653

 

 

Om te onderzoeken wie de profeet , de Islam en de Moslims trouw is gebleven tot aan zijn dood en wie niet, moet je een oceaan aan boeken en informatie samenvatten wat hier nooit zal lukken, via youtube video’s. Dat is een zoektocht die , indien geinteresseerd, iedereen voor zichzelf moet ondernemen. Wat dit zo lastig maakt is dat je dan te maken krijgt met verschillende categorieen. Zoals:

  • Wie heeft Hijra gedaan met de profeet en wie niet.
  • Wie heeft over de profeet geroddeld of over de familie van de profeet
  • Wie is wel altijd mee gaan strijden met Moslims en wie niet
  • Wie heeft gestreden tot het eind en wie is er gevlucht en de moslims en de profeet achtergelaten in strijden
  • Wie hadden allerlei flauwe excuses om niet mee te gaan . wie over de gazwaat wil lezen, https://mawdoo3.com/أسماء_غزوات_الرسول_ونتائجها
  • Wie heeft de profeet altijd gehoorzaamd en wie niet
  • Wie heeft mede Moslims gedood zonder goed reden en wie niet
  • Wie heeft tegen Ali gevochten en wie was met Ali (en Ali is een catagorie op zich omdat er ahadiths zijn die zeggen Ali zal een scheidingslijn zijn tussen de hypokrieten en de echte Moslims)
  • En er is een ander scheidingslijn in de ahadith boeken voor wie er in gelooft. عمار بن ياسر رضي الله عنه: ويح عمار تقتله الفئة الباغية يدعوهم إلى الجنة ويدعونه إلى النار
  • En wie is betrapt op samenwerking met de bedriegers en de hypokrieten
  • En wie is betrokken op welk manier dan ook met mannen die de profeet hebben willen doden, zijn familie of de Sahaba’s

 

Ik heb hier maanden aan toegewijd met de weinig energie die ik heb en ik heb veel aantekeningen maar ik kan maar geen vorm vinden waarin ik dit kan gieten in mijn stijl wat jullie van mij gewend zijn, om het helder en volgbaar te houden en dus geschikt voor een youtube video. Het is een spinnenweb die je alleen kunt zien als je het voor jezelf uittekent. Zoiets is niet te vertellen in woorden en dat het ook nog helder blijft, al die connecties. Want dat zou dan het doel zijn; aantonen middels dit allemaal wie waar zijn mask heeft laten vallen bewust of onbewust. En dus wat ik besloten heb te doen, is per gebeurtenis met jullie delen de namen die ik tegen kom. En deze gebeurtenissen die ik geselcteerd heb , zijn in mijn mening, meer mijlpalen. Of keerpunten. En Allah weet het beste en moge Allah ons altijd leiden naar waar we beter van worden als Moslims en als mensen in het algemeen.

 

En als we het hebben over keerpunten, mijlpalen, dan kunnen we niet anders als beginnen bij Benu Omaya, die uiteindelijk de familie van de profeet hebben gedood en de Moslims hebben overtuigd dat het normaal is dat ze dat hebben gedaan en dat Allah nog steeds van ze houdt en ze nog altijd de hemel zal geven. Als er iets is, waar ik vooral op ben afgeknapt in ahadith Islam en ahadith boeken, is deze beestachtig moorden, dit uitmoorden van de familie van de profeet en dat de Sunni geleerden tot de dag van vandaag goed praten met allerlei onzin en leugens en onlogisch conclusies en nog steeds in moskeeen bidden voor deze duivels. Dat heeft zo een enorm frustratie en afkeer in mij gekweekt, dat kan ik niet in woorden uitdrukken.

En uiteindelijk, om deze moorden goed te praten, moest er een nieuwe Islam komen, die moorden van anderen goed praat en in naam van Allah zegent, zodat ze een kader hebben, zodat ze een Islam hebben die deze duivels niet uitsluit maar prijst en zegent. De Koran Islam geeft hier geen ruimte voor en dus hebben ze een nieuwe Islam ontwikkeld waarin ze dat wel kunnen doen en dat is nog altijd de Islam die Sunni mensen praktiseren. Moeten we dan Shia worden? Wallah, als de Shia niet hun versie hadden van ahadith Islam, dan was ik zonder twijfel Shia geworden. Maar bij de Shia heb ik ook allerlei gektes en sektes en rituelen gevonden die voor mijn beleving niets te maken hebben met Koran. Dus heb ik mezelf in een wereld gezet waar ik alleen ben met mijn Koran en dat is wat voor mij het beste werkt. En zo moet iedereen zoeken naar wat het beste voor hem of haar werkt.

 Als we Ali nemen als scheidingslijn. Wat is daar gebeurd? Wie is Ali trouw gebleven en wie heeft Ali verraden?  Laten we daar beginnen en uitstralen naar mensen die daaraan verbonden zijn. Met welk uiteindelijk doel? Met als doel dat de mannen die Islam vorm hebben gegeven in de laatste fase, wat dus alles daarvoor heeft begraven want de laatste fase is altijd de zichtbare fase en de rest zit eronder begraven, dat dus de Islam die we nu hebben in ahadith het uiteindelijk product is van de winnaars die hun misstappen hebben geveegd en vervaagd en begraven en in ruil een Islam hebben ontwikkeld die alles goed praat wat ze fout hebben gedaan om hun positie te stabiliseren en te garanderen en duurzaam te maken.

Voor wie denkt dat ik dit uit mijn duim zuig als filosofie, hoor dit:

 Hoewel ahadith zeggen dat ieder moslim de waarheid altijd moet delen

https://shamela.ws/book/10757/465

 Moslims uit angst, doen niet meer wat Allah zegt maar doen wat de khalifa’s zeggen.

https://shamela.ws/book/7339/723

 Desondanks zegt Abu Huraira

https://shamela.ws/book/1681/214

 Later zijn er ahadith schrijvers gekomen die cencuur, dus verbergen van informatie, begonnen te adviseren aan Moslims.

https://shamela.ws/book/10906/6341

 en we hebben bewijzen wat aantonen dat zelfs de sahih boeken mee gerommeld is om een agenda te dienen. Zoals sahih Muslim, komt direct na Bukhari en ze worden tezamen de shaykhayn genoemd in ahadith Islam. Maar ook zijn boeken zijn aangepast later. Hoor maar

https://www.islamweb.net/ar/library/content/74/3184/مثل-أهل-بيتي-مثل-سفينة-نوح#:~:text=مثل%20أهل%20بيتي%20مثل%20سفينة%20نوح%20،%20من%20ركبها%20نجا%20،%20ومن,على%20شرط%20مسلم%20ولم%20يخرجاه%20.&text=3365%20%2D%20أَخْبَرَنَا%20nindex.

Deze link heeft verwijderd de verwijzing dat dit ook in Muslim heeft gestaan. maar in dit boek zien we dat het erin heeft gestaan bij Muslim. Dus zelfs Sahih Muslim is mee gesjoemeld , met welk doel? alles wat Ali rechten geeft als Khalifa, moet verdwijnen uit de boeken.

https://archive.org/details/anumuhammed313_gmail_201809/page/n437/mode/2up

Deze hadith wat gestaan zou hebben in sahih Moslim, ik heb gezocht en kon hem niet meer vinden in zijn Sahih. Maar dit boek leunt erop openlijk. Dus het betekent dat toen dit boek geschreven werd, stond dit nog in sahih Muslim. En mogelijk is het eruit gesloopt juist door de aandacht die dit boek eraan heeft geschonken. Dat zou namelijk betekenen dat Ali de khalifa had moeten zijn direct na de profeet en na Ali zijn kinderen enz. Maar die zijn uitgemoord door mannen die Sunni Islam tot de dag van vandaag eert en recht geeft voor wat ze gedaan hebben en worden nog steeds als erkend rechtvaardig gerechtigd door Allah aangestelde khalifa’s. Wat bewijst dit? Dit bewijst dat Islam die jullie kennen als Sunna enz, wat ik noem ahadith Islam, is vervlast en aangepast. Dus hyporkiete moslims hebben in opdrachten van hypokriete khalifa’s de uitspraken aangepast zodat de familie van de profeet geen enkel waarde nog zou hebben of rol. Zodat zij het roer over zouden nemen na de dood van de profeet en zodat Moslims niet in opstand komen. Het gevolg is,

Abu Bakr en Omar vallen het huis van Fatima en Ali aan en willen ze doden en hun huis in brand steken. Waarom? Zodat Abu Bakr kost wat kost khalifa wordt in plaats van Ali.

Zo erg dat zelfs Abu Sufyaan beledigd was dat het niet Ali is geworden en adviseerde Ali om met zijn leger Abu Bakr aan te vallen maar Ali weigerde en koos voor het besparen van het bloed van de Moslims. De bronnen heb ik allemaal met jullie gedeeld.

رواه الحاكم في "المستدرك" (3 / 78)، قال: أَخْبَرَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْحُسَيْنِ الْقَاضِي، بِمَرْوَ، حدثنا الْحَارِثُ بْنُ أَبِي أُسَامَةَ، حدثنا مُحَمَّدُ بْنُ سَابِقٍ، حدثنا مَالِكُ بْنُ مِغْوَلٍ، عَنْ أَبِي الشَّعْثَاءِ الْكِنْدِيِّ، عَنْ مُرَّةَ الطَّيِّبِ، قَالَ: " جَاءَ أَبُو سُفْيَانَ بْنُ حَرْبٍ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، فَقَالَ: مَا بَالُ هَذَا الْأَمْرُ فِي أَقَلِّ قُرَيْشٍ قِلَّةً، وَأَذَلِّهَا ذِلَّةً - يَعْنِي أَبَا بَكْرٍ -؟ وَاللَّهِ لَئِنْ شِئْتُ لَأَمْلَأَنَّهَا عَلَيْهِ خَيْلًا وَرِجَالًا.

فَقَالَ عَلِيٌّ: لَطَالَمَا عَادَيْتَ الْإِسْلَامَ وَأَهْلَهُ يَا أَبَا سُفْيَانَ، فَلَمْ يَضُرَّهُ شَيْئًا ؛ إِنَّا وَجَدْنَا أَبَا بَكْرٍ لَهَا أَهْلًا ").

وقال الذهبي: "سنده صحيح"

 

Als het klopt wat ooit zou hebben gestaan in zelfs sahih Muslim. Dan is Abu Bakr en Omar en Uthman en iedereen die Ali niet steunde, onrechtmatig en dus illegaal en tegen de wil van de profeet in Khalifa geworden en hebben ze allemaal Ali beroofd van zijn rechtmatig status en positie die hij gekregen zou hebben van de profeet en dus van Allah conform jullie eigen boeken.  Als we nogmaals Ali nemen als scheidingslijn en iedereen die tegen hem ingaat zou zijn een afvallig en een leugenaar en een hypokriet, moeten we niet anders dan concluderen dat dus de heel ahadith Islam fals is en onrechtvaardig en ongeldig bij Allah. Want deze Islam is niet geleid door Ali na de dood van de profeet. Nu snappen jullie

Waarom we ahadith hebben die Ali uit de mond van de profeet, de heer en de meester van de Arabieren hebben zoals

https://archive.org/details/al-mustadrak-al-hakim/Al%20Mustadrak%20Al%20Hakim%20Arabic%20Vol.%203/page/n143/mode/2up

en Ali snapte de Koran beter dan Omar en Uthman

https://shamela.ws/book/551/3413

en in deze versie was het Omar die deze fout maakte

https://shamela.ws/book/639/13841

 

Het contrast tussen de genade en wijsheid van Ali omdat hij Koran raadpleegt en de hardheid en genadeloosheid van Omar en Uthman omdat ze niet Koran raadplegen en blijkbaar deze surats en verzen ook nooit hebben geleerd of hebben onthouden. Maar ze zijn Moslim leiders. Hoe krom is dat?

 

lees vooral alles over Ali in dit boek

pagina 170 t/m pagina 90. Maar begin op pagina 170 (omdat dit in het Arabisch is, van rechts naar links lezen)

https://archive.org/details/al-mustadrak-al-hakim/Al%20Mustadrak%20Al%20Hakim%20Arabic%20Vol.%203/page/n169/mode/2up

 

Dus als we dit allemaal bestuderen en echt onderzoeken en connecties beginnen te maken tussen wat verdacht is en wat hypokriet gedrag lijkt, dan kunnen we niet anders concluderen dan dat Abu Bakr en Omar er in ieder geval op staan.

Ze hebben over de profeet geroddeld in het verhaal van Salman Al Farisi en de profeet heeft ze nooit vergeven en geen vergeving voor ze gevraagd bij Allah.

Abu Bakr en Omar hebben tijdens 1 van de oorlogen de profeet in de steek gelaten en gevlucht.

Abu Bakr en Omar die beweerd zouden hebben dat de profeet gefaald heeft in het bewaren en doorgeven van de Koran en dat zij dat uiteindelijk hebben gedaan.

Ze komen voor in een verdracht verhaal waarbij een groepje mannen de profeet hebben willen doden.

Ze waren niet bij de begravenis van de profeet en niet bij de begravenis van zijn dochter die ze weken ervoor bedreigd hadden met de dood als ze niet voor ze zou buigen

Enz enz. lees aub onderaan de website die ik achterlaat en zoek daar naar tabblad Abu Bakr en Omar om meer te snappen en bronnen te raadplegen enz.

Dus Abu Bakr en Omar komen absoluut op de verdachtenlijst.

 

Hoe is Abu Bakr en Omar verbonden met Ali als Ali een scheidingslijn vraag je jezelf misschien af?

Abu Bakr en Omar hebben tezamen uiteindelijk de moordenaar van Ali aan de macht geholpen. Ze bleven Mo3aweya ben Abi Sufyaan steeds meer en meer macht geven. Naast macht wat hij al had van zijn vader die beschikte over een leger.

De profeet zou in zijn leven al te maken hebben met Sahab's die 2 gezichten hadden, hypocrieten. Lees en lees tot en met pagina 30 op zijn minst.

https://shamela.ws/book/8376/1710

Dus we begonnen met 15 mannen waarvan 3 vergeven zouden zijn door de profeet omdat ze gezegd zouden hebben dat ze als soldaten gehoorzamen maar wisten later wat er aan de was namelijk poging om de profeet te doden en zouden zich terug hebben getrokken. Dan blijven er 12 keiharde duivels volgens ahadith boeken zelf.

فَقَالَ عمَّار: أَشْهَدُ أنَّ الِاثْنَيْ عَشَرَ (٣) الْبَاقِينَ حَرْبٌ لِلَّهِ وَلِرَسُولِهِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهَادُ.

Als we deze indruk krijgen, dat er mannen zijn die gehoorzaamd hebben zonder eerst vragen te stellen, betekent dit dat de opdrachtgevers die aan kop stonden, herkend werden aan hun stem en dus hun identiteit

Dat het hoge pieten waren waar je geen vragen aan stelt maar wat je direct uitvoert wat ze je vragen. En Allah weet het beste. Ik probeer zelfs in dit soort boeken, begrijpend lezen toe te passen. Dus de 12 mannen die Allah niet zal vergeven en zal laten branden in hel waren mogelijk hoge pieten.

قَالَ: لَمَّا أَقْبَلَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ غَزْوَةِ تَبُوكَ أمر منادياً فنادى إنَّ رسول الله آخِذٌ بِالْعَقَبَةِ فَلَا يَأْخُذْهَا أَحَدٌ،

Dus ze moeten ook vooraan hebben gestaan om dit te horen en dit konden geen spionen zijn want het is pas daar en toen ter plekke aangekondigd als verassing. Dus de mannen die de profeet hebben willen doden, moeten uit zijn aanwezigheid zichzelf terug hebben getrokken zich vermomd hebben en snel de berg op , op hun paarden.

 

Ahadith boeken zeggen, een hint over wie deze mannen waren, vinden we in een openbaring in de koran aan de profeet die niet mocht bidden in de moskee van de hypokrieten,

En deze moskee zou zijn gebouwd door

 وَثَعْلَبَةُ بْنُ حَاطِبٍ: وَمُعَتِّبُ بْنُ قُشَيْرٍ، وَأَبُو حَبِيبَةَ بْنُ الْأَزْعَرِ، وعبَّاد بْنُ حُنَيْفٍ أَخُو سَهْلِ بْنِ حُنَيْفٍ، وَجَارِيَةُ بْنُ عَامِرٍ، وَابْنَاهُ مُجَمِّعٌ وَزَيْدٌ، وَنَبْتَلُ بن الحارث، ويخرج وَهُوَ إِلَى بَنِي ضُبَيْعَةَ، وَبِجَادُ بْنُ عُثْمَانَ وَهُوَ مِنْ بَنِي ضُبَيْعَةَ، وَوَدِيعَةُ بْنُ ثَابِتٍ وهو إلى بني أمية [بن زيد] (١) 

 

Verder, andere namen die voorkomen in een ander vorm maar toch in dit verhaal zijn

 وَفِي غَزْوَةِ تَبُوكَ هَذِهِ صلَّى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خَلْفَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَوْفٍ صَلَاةَ الْفَجْرِ أَدْرَكَ مَعَهُالرَّكْعَةَ الثَّانية مِنْهَا، وَذَلِكَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ذَهَبَ يَتَوَضَّأُ وَمَعَهُ الْمُغِيرَةُ بْنُ شُعْبَةَ فَأَبْطَأَ عَلَى النَّاس،فَأُقِيمَتِ الصَّلاة فتقدَّم عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَوْفٍ، فلمَّا سلَّم النَّاس أَعْظَمُوا مَا وَقَعَ فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِوسلَّم " أَحْسَنْتُمْ وَأَصَبْتُمْ " وَذَلِكَ فِيمَا رَوَاهُ الْبُخَارِيُّ رَحِمَهُ اللَّهُ قَائِلًا حدَّثنا.

 

قَالَ الْبُخَارِيُّ: حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدٍ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنِ الزُّهري، عَنِ السَّائب بْنِ يَزِيدَ قَالَ: أَذْكُرُ أنِّي خَرَجْتُ مَعَالصِّبيان نَتَلَقَّى رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى ثَنِيَّةِ الْوَدَاعِ مُقْدَمَهُ مِنْ غَزْوَةِ تَبُوكَ 

 

Toen de profeet veilig aankwam in de medina, begonnen de mensen voor hem te zingen dala3a al badru 3alyna zegt o.a. bukhari. Mogelijk als opluchting en aanmoeding nadat de profeet vzmh bijna vermoord werd. En mogelijk als liefdesbetuiging. Dat er maar een paar niet van hem houden en de rest is gek op hem.

وَهَذَا يَذْكُرُهُ عُلَمَاؤُنَا عِنْدَ مَقْدَمِهِ الْمَدِينَةَ مِنْ مَكَّةَ لَا أَنَّهُ لَمَّا قَدِمَ الْمَدِينَةَ مِنْ ثَنِيَّاتِ الْوَدَاعِ عِنْدَ مَقْدَمِهِ مِنْ تبوك والله أعلم

 

الَ سَمِعْتُ كَعْبَ بْنَ مَالِكٍ يحدِّث حِينَ تَخَلَّفَ عَنْ قِصَّةِ تَبُوكَ قَالَ كَعْبٌ: لَمْ أتخلَّف عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَفِي غَزْوَةٍ غَزَاهَا إِلَّا فِي غَزْوَةِ تَبُوكَ، غَيْرَ أنِّي كُنْتُ تخلَّفت فِي غَزْوَةِ بَدْرٍ، وَلَمْ يعاتب أَحَدًا تَخَلَّفَ عَنْهَا،

Samenvatting: de familie Hashim Ben Abd manaaf en Mutalib Ben Abd manaaf. Alleen deze twee families zijn bij elkaar gebleven door dik en dun zou de profeet gezegd hebben in de ahadith Sunna Islam. Maar de overige twee takken van de familie, waaronder Abd Shams (dus dan hebben we het over de vader van de opa van de profeet tijdlijn). Deze familie zou een zeer groot hekel hebben aan de profeet en aan zijn tak. En de profeet zou nooit een goed relatie hebben gehad met deze tak van de familie.

https://www.islamweb.net/ar/library/content/94/4586/باب-تفريق-الخمس

en in een ander boek lezen we

وجوهر ما ميز بني هاشم هو الدين، أما مركز اهتمام بني أمية فكان التجارة والسياسة.يقول عباس العقاد في كتابه "الحسين أبو الشهداء": "كان بنو هاشم يعملون في الرئاسة الدينية.. وبنو عبد شمس يعملون في التجارة أو الرئاسة السياسية"

https://www.elwatannews.com/news/details/6358012

 

En toen de profeet in het begin van de openbaring opgesloten werd samen met de paar Moslims die bij hem waren, voor 3 jaar, kwam niemand hem steunen behalve de Mutalib familie. De andere familie van Abd Shams waar uthman en abu sufyaan en mo3aweya en Al 7akam en Marwan uit komen, die waren juist fel tegen de profeet en de moslims en die hebben de vijand van de profeet altijd zeer goed geholpen tegen de profeet. Dus conclusie: als ahdith Moslims zeggen; we eren de profeet en we gehoorzamen hem en we nemen wat hij zegt als startpunt voor alles wat we doen, dan moet je zien dat er geen of weinig uit Benu Abd Shams of zijn nageslacht van Benu Omaya de Moslims regeren. Maar zien we dat ook? In tegen deel. De meeste duivels die de Moslims hebben geregeerd volgens ahadith boeken zijn JUIST uit Benu Omaya.

 

En 2 andere duivels die niet officieel in deze familie zitten maar via via ahadith gelinkt zijn, is  en zijn zoon

Hoewel we uit de boeken niet weten wie Zayaad Ben Abih is, zou Mo3aweya gezegd hebben: ik zweer dat je mijn broer bent, dus uit een ander moeder.

 

Dan nu, we beginnen bij Abu Bakr, hij heeft zichzelf laten installeren als Kalifa. Wie heeft hij aangenomen?  De eerste oorlog die Abu Bakr begint, zou zijn tegen de Moslims die hun Islam zouden hebben opgegeven. Hier begint de eerste leugen. Abu Bakr zou een oorlog hebben gestart om Moslims die terug zijn gevallen in hun heidens geloof te doden en uit te roeien. Want zeggen sommige duivels staat in Koran in Tawba en verwijzen naar vers 5. Hoofdstuk 9 vers 5. Laten zelf lezen. We hebben ogen en kunnen arabisch lezen hamdullah. Laten we lezen.

فَإِذَا ٱنسَلَخَ ٱلْأَشْهُرُ ٱلْحُرُمُ فَٱقْتُلُوا۟ ٱلْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَٱحْصُرُوهُمْ وَٱقْعُدُوا۟ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍۢ ۚ فَإِن تَابُوا۟ وَأَقَامُوا۟ ٱلصَّلَوٰةَ وَءَاتَوُا۟ ٱلزَّكَوٰةَ فَخَلُّوا۟ سَبِيلَهُمْ ۚ إِنَّ ٱللَّهَ غَفُورٌۭ رَّحِيمٌۭ ٥

Huh? Die is alleen de instructie voor wanneer je zou moeten bestrijden. Maar wie moet je bestrijden? Dat vinden we in een vers ervoor, want zo speelt de duivel met jullie

وَأَذَٰنٌۭ مِّنَ ٱللَّهِ وَرَسُولِهِۦٓ إِلَى ٱلنَّاسِ يَوْمَ ٱلْحَجِّ ٱلْأَكْبَرِ أَنَّ ٱللَّهَ بَرِىٓءٌۭ مِّنَ ٱلْمُشْرِكِينَ ۙ وَرَسُولُهُۥ ۚ فَإِن تُبْتُمْ فَهُوَ خَيْرٌۭ لَّكُمْ ۖ وَإِن تَوَلَّيْتُمْ فَٱعْلَمُوٓا۟ أَنَّكُمْ غَيْرُ مُعْجِزِى ٱللَّهِ ۗ وَبَشِّرِ ٱلَّذِينَ كَفَرُوا۟ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ٣

إِلَّا ٱلَّذِينَ عَـٰهَدتُّم مِّنَ ٱلْمُشْرِكِينَ ثُمَّ لَمْ يَنقُصُوكُمْ شَيْـًۭٔا وَلَمْ يُظَـٰهِرُوا۟ عَلَيْكُمْ أَحَدًۭا فَأَتِمُّوٓا۟ إِلَيْهِمْ عَهْدَهُمْ إِلَىٰ مُدَّتِهِمْ ۚ إِنَّ ٱللَّهَ يُحِبُّ ٱلْمُتَّقِينَ ٤

Behalve degenen van de afgodenaanbidders waar jullie een verdrag mee hebben afgesloten, en die niet voortdurend in enig opzicht gefaald hebben en die niemand tegen jullie hebben geholpen. Kom hun verdrag dus na tot het einde van de afgesproken tijd. Zeker, Allah houdt van de godvrezenden.

Dus de Moshrikoen krijgen een termijn van Allah om Mekka te verlaten en wie dan nog blijft en Moshrik is, die weet dan heel goed dat hij moet vechten tegen de Moslims

فَإِذَا ٱنسَلَخَ ٱلْأَشْهُرُ ٱلْحُرُمُ فَٱقْتُلُوا۟ ٱلْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَٱحْصُرُوهُمْ وَٱقْعُدُوا۟ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍۢ ۚ فَإِن تَابُوا۟ وَأَقَامُوا۟ ٱلصَّلَوٰةَ وَءَاتَوُا۟ ٱلزَّكَوٰةَ فَخَلُّوا۟ سَبِيلَهُمْ ۚ إِنَّ ٱللَّهَ غَفُورٌۭ رَّحِيمٌۭ ٥

 

Dus Allah geeft de profeet hier de instructies om Mekka, net als de Kaaba te ontdoen van Shirk. En Allah zegt geeft de Moshrikoen die jullie aantreffen in Mekka de tijd om te vertrekken. Dood ze niet direct. Een gewaarschuwd persoon telt voor 2 zeggen we hier in NL. Wat heeft dit te maken met Ridaa??? Vrees Allah en houd op met Moslims te misleiden en doden van anderen te verheerlijken.

وَإِنْ أَحَدٌۭ مِّنَ ٱلْمُشْرِكِينَ ٱسْتَجَارَكَ فَأَجِرْهُ حَتَّىٰ يَسْمَعَ كَلَـٰمَ ٱللَّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ مَأْمَنَهُۥ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌۭ لَّا يَعْلَمُونَ ٦

Geef een ex moslim veiligheid om wat? Om hem dan nog te doden???

كَيْفَ يَكُونُ لِلْمُشْرِكِينَ عَهْدٌ عِندَ ٱللَّهِ وَعِندَ رَسُولِهِۦٓ إِلَّا ٱلَّذِينَ عَـٰهَدتُّمْ عِندَ ٱلْمَسْجِدِ ٱلْحَرَامِ ۖ فَمَا ٱسْتَقَـٰمُوا۟ لَكُمْ فَٱسْتَقِيمُوا۟ لَهُمْ ۚ إِنَّ ٱللَّهَ يُحِبُّ ٱلْمُتَّقِينَ ٧

كَيْفَ وَإِن يَظْهَرُوا۟ عَلَيْكُمْ لَا يَرْقُبُوا۟ فِيكُمْ إِلًّۭا وَلَا ذِمَّةًۭ ۚ يُرْضُونَكُم بِأَفْوَٰهِهِمْ وَتَأْبَىٰ قُلُوبُهُمْ وَأَكْثَرُهُمْ فَـٰسِقُونَ ٨

لَا يَرْقُبُونَ فِى مُؤْمِنٍ إِلًّۭا وَلَا ذِمَّةًۭ ۚ وَأُو۟لَـٰٓئِكَ هُمُ ٱلْمُعْتَدُونَ ١٠

 

Koran is glashelder. Allah praat hier over hoe ga je om met Moshrikoen die niet tot Islam willen komen en nadat de termijn die ze is gegeven voorbij is en zij toch nog blijven als Moshrikoen, met een relatiegeschiedenis met Moslims waarbij ze de moslims vaker hebben bedrogen en hebben vermoord en afspraken niet na zijn gekomen voor vrede. Allah schets een heel profiel van wie zijn deze mensen die moslims dan en alleen dan pas mogen aanvallen. Moet je kijken hoeveel voorwaarden. Hoewel ze bedriegers zijn, nog steeds geeft Allah ze een aankondiging zodat ze kunnen vetrekken en vluchten en hun leven redden. Dit heeft niets met ridaa en ex moslims te maken.

 

En wie dan nog steeds niet de afspraken na komt, na dit allemaal

وَإِن نَّكَثُوٓا۟ أَيْمَـٰنَهُم مِّنۢ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا۟ فِى دِينِكُمْ فَقَـٰتِلُوٓا۟ أَئِمَّةَ ٱلْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَآ أَيْمَـٰنَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنتَهُونَ ١٢

Die moet je aanpakken. Want die willen provoceren.  Dit is niet anders als wat de politie doet. Ook in Nederland.

https://www.politie.nl/informatie/wanneer-mag-de-politie-schieten.html

 

en wat belangrijker is, hier is het woord Rida ook niet gebruikt. Dit waren en zijn nog steeds heidenen. Laten we kijken naar het woord Rida in Koran

https://quran.com/en/al-baqarah/217

Allah geeft hier geen instrucies voor doden en vermoorden. Niets

https://quran.com/5?startingVerse=21

dit zijn Benu Israel. Wie was er om ze te doden? Allah praat hier tegen ze in het algemeen. Wederom geen instructies voor doden en vermoorden.

https://quran.com/5?startingVerse=54

zelfde verhaal.

https://quran.com/47?startingVerse=25

wederom geen instructies voor doden en vermoorden en dus zijn ze uitgeweken naar een zeer zwak bewijs in kader van rida wat hun niet helpt maar alleen in die vers vinden ze doden en dus pakken ze het, hopend dat moslims dom zijn en niet na denken en niet zelf zoeken in Koran en ze krijgen gelijk want dat is inderdaad wat meren deel moslims heeft gedaan.

 

Dus Abu bakr bedenkt een nieuwe regel, start een oorlog met een fals reden. Waarom? Waarvoor? Was het werkelijk om ex moslims te doden of juist om mensen die tegen hem waren op te ruimen? Alleen Allah weet de waarheid. Voor deze oorlog installeert Abu Bakr niemand anders dan een man uit de familie van Benu Omaya. Weten jullie nog? Erbij blijven. Dat is de slechte tak van de familie van de profeet. عتاب بن أسيد.   عَتّاب بن أَسِيد بن أبي العيص بن أمية بن عبد شمس بن عبد مناف . De opperbevelhebber in Mekka. Hij werd pas Moslim toen hij geen kant meer op kon. De dag dat Mekka terug werd genomen. Maar de profeet zou tegen hem hebben gezegd: يا عتاب، تدري عَلَى من استعملتك؟ استعملتك عَلَى أهل اللَّه عَزَّ وَجَلَّ ولو أعلم لهم خيرًا منك استعملته عليهم "

Maar Koran leert ons wat anders: https://quran.com/en/al-anfal/72

Deze figuur heeft geen Hijra gedaan maar mag Moslims leiden? Dat gaat in tegen deze Koran vers. En daarnaast, hij komt uit de familie waar de profeet nooit goed band mee had.

Ok. We gaan verder kijken hoe en wat verder. Abu Bakr zou exact weten wie ex moslim is en wie niet. Hoe kan Abu Bakr dat exact weten? Dit was in Yemen! Ver van Abu Bakr. Tenzij het gaat om bepaalde kopstukken die altijd vooral opvallen. En dat maakt zijn motief al verdacht. Dat krijgt al een politiek smaak. Macht en politiek komen erbij kijken en Allah weet het beste. Dus Deze 3itaab gaat en begint wie abu bakr heeft gecatgoriseerd als ex moslim te doden. Maar hij doet dat niet alleen. Hij betrekt zijn broer erbij. Ah. Het begint al een familie bedrijf te worden.

Zijn broer, dus nog een familielid van Benu Omaya, de slechte familie, komt erbij.  خالد بن أسيد en die laat hij een leger leiden. Oh jee. Wat ooit de ergste vijand was van de profeet. Worden Moslims op de dag dat ze geen enkel ander keuze hadden. En krijgen nu van Abu Bakr hoge posities en legers.

 

Tegelijkertijd hebben we een ander oorlog gaande wat Abu Bakr inzet om zijn positie sneller te garanderen en veilig te stellen en Allah weet het beste. Abu Bakr in ahadith boeken zou Khalid Ibn Al Walid, waarvan verschillende ahadith hinten dat hij gek was op vrouwen en lusten en te agressief, een geval van eerst doden dan praten. Deze Khalid Ibn Al Walid zou Abu Bakr leiding hebben gegeven over een leger die hij gestuurd zou hebben naar o.a.  بني حنيفَة  , hier zou een false profeet zijn verschenen met de naam  مسيلمة بن ثمامة بن كثير بن حبيب الحنفي , en naar البطاح waar Khalid Ibn Al Walid een heel stam zou hebben uitgemoord zonder duidelijk reden. Hoofden hebben afgehakt en volgens Ibn kathir deze hoofden zou hebben gekookt.

https://archive.org/details/alhelawy07/bn09/page/n461/mode/2up

 

https://shamela.ws/book/12406/1253#p1

het begin daarna hier

 

 

Dit verhaal variert licht en hangt af van welk versie je leest maar de kern van alle verhalen wat ze gemeen hebben is dat deze Moslims zelf hebben beweerd dat ze Moslim waren nog steeds.

Ze hebben gebeden en na het gebed zijn ze toch in de boeien geslagen door het leger van khalid en uiteindelijk onthoofd. Hoewel ze zelf tot het einde beweerden dat ze wel degelijk moslims waren en zelfs 2 mannen van Khalid zelf, 2 mannen uit het leger van Khalid hebben getuigd dat ze ze hebben zien bidden enz en dus moslims waren, en deze moslims hebben khalid gevraagd dat hij ze mee moet nemen naar abu bakr, de leider van de moslims tenslotte voor een eerlijk rechtzaak, maar khalid besloot ze snel te vermoorden en negeerden dit allemaal en heeft ze ondanks vermoord en onthoofd en hun hoofden gekookt en opgegeten. En weet je wat Sunni ulama’s zeggen? Een deel zegt het is een leugen en een deel zegt, we mogen fouten maken en Khalid maakt een fout. Hij dacht ijtihaad te doen maar alleen Allah weet of dit fout is zeggen ze. Dus we veroordelen niet. Dezelfde mensen die alle homo’s dood willen hebben alleen maar omdat ze homo’s zijn en vrouwen rokken dragen enz. snel om te veroordelen. Willen dit nog steeds niet veroordelen. Nog steeds niet bah.

https://shamela.ws/book/6531/257

وَقَوله إِنَّهُم سموا بني حنيفَة مرتدين لأَنهم لم يحملوا الزَّكَاة إِلَى أبي بكر فَهَذَا من أظهر الْكَذِب وأبينه فَإِنَّهُ إِنَّمَا قَاتل بني حنيفَة لكَوْنهم آمنُوا بمسيلمة الْكذَّاب وإعتقدوا نبوته وَأما مانعو الزَّكَاة فَكَانُوا قوما آخَرين غير بني حنيفَة وَهَؤُلَاء كَانَ قد وَقع لبَعض الصَّحَابَة شُبْهَة فِي جَوَاز قِتَالهمْ واما بَنو حنيفَة فَلم يتَوَقَّف أحد فِي وجوب قِتَالهمْ

En andere ahadith die hem verdedigen die zeggen, het was niet khalid zelf die dat gedaan heeft maar ene ضرار بن الأزور, net als abu sufyan, net als mo3aweya, moslim geworden toen hij geen ander kant op kon. أسلم بعد الفتح، وقد كان لهُ مالٌ كثيرٌ،.

وقيل أنه كان فارساً شجاعاً، شاعراً، ومن المحاربين الأشداء الأقوياء ومحبي المعارك، ويقول البعض أن ذكر اسمه كان كافياً ليدُب الرعب في قلوب الأعداء

En de profeet zou hem heel erg hebben gemogen, maar dat wordt gezegd van iedereen zo een beetje.

 https://www.islamweb.net/ar/fatwa/102762/قصة-قتل-خالد-بن-الوليد-لمالك-بن-نويرة

 

Zelfs dit soort boeken die Abu Bakr en Khalid verdedigen, geven tussendoor toe dat er inderdaad heel moslim stammen zijn vermoord om vage redenen. Dus het gebeurde wel. Het is geen leugen gegrepen uit de lucht. Er zit een kern van waarheid. Dat Khalid Ibn Al Walid in opdracht van Abu bakr een moslim stam zou hebben vermoord zonder zeker te weten of ze Islam hebben losgelaten.

Wat dit verdacht maakt vooral zijn 3 zaken:

  • Omdar was zeer veroordelen naar Khalid en zou geleit hebben om Khalid te laten stenigen om deze daad. Dus zelfs Omar was niet eens met Khalid wat wil zeggend at deze moslims ten onrecht zijn vermoord door Khalid in opdracht van Abu Bakr. Omar was geen fan van Khalid en zou Khalid meerdere keren betrapt hebben op slordig gedrag en roekeloosheid en koppigheid, doen waar Khalid zin in had. Aljazeera heeft hierover op hun website een artikel geschreven https://shamela.ws/book/146418/5083

https://www.aljazeera.net/blogs/2019/12/12/أسباب-عزل-عمر-بن-الخطاب-لخالد-بن-الوليد

  • Khalid zou de stamhoofd hebben vermoord (die overigens gezegend was door de profeet en vertrouwen kreeg om de welvaart van zijn mensen goed te beheren, en deze stamhoofd was ook de reden dat al zijn stam Moslims zijn geworden door hem. Ze vertrouwden hem zo erg dat alles wat hij zei, had waarde bij hun). Khalid vermoord deze stamhoofd en trouwt die nacht nog met zijn vrouw. En in sommige ahadith vinden we dit erover

ثم قدم خالد مالك بن نويرة ليضرب عنقه، فقال مالك: (أتقتلني وأنا مسلم أصلي القبلة)، فقال له خالد: (لو كنت مسلما لما منعت الزكاة ولا أمرت قومك بمنعها، والله لما قلت بما في منامك حتى أقتلك) . قال: فالتفت مالك بن نويرة إلى امرأته فنظر إليها ثم قال: (يا خالد، بهذا تقتلني

https://shamela.ws/book/2677/3607

https://tharollah.com/vb/showthread.php?p=26603

 

                  En een hadith wat zegt dat Omar Khalid beschuldigd heeft van zina, dus haraam seks contact. Dit allemaal en Abu Bakr wilde Khalid nog steeds niet veroordelen. Nee zei Abu bakr, we 

                     maken allemaal wel eens een fout. En Omar vroeg Abu bakr om Khalid geen leiding meer te geven over een leger maar ook dit werd door abu bakr geweigerd en khalid kon gewoon 

doorgaan.

https://ar.wikishia.net/view/مالك_بن_نويرة#cite_note-20

 

 

 

de profeet heeft de moordenaar van zijn oom hamza geaccepteerd als moslim zeggen de ahadith en de profeet zei ik accepteer jouw islam maar ik wil je verder nooit zien.

En المغيرة بن شعبة die later de reden zal zijn van de moord van omar, ging naar egypte met 13 mannen, en op terugkomst, heeft hij ze allemaal vermoord terwijl ze sliepen en stal alles en kwam naar medina en verklaarde zichzelf moslim. Kwam bij de profeet en wilde geld geven aan de profeet maar de proeet zei, ik ben verplicht jouw islam te accepteren maar ik zal geen geld van jou accepteren.

 

 

Khalid Ibn Al Walid die een Sahabi heeft vermoord om vervolgens te trouwen met zijn vrouw. De sahabi zou geen moslim meer zijn maar er zijn boeken die zeggen;

وقال الواقدي في كتاب "الردة" (107-108) :
" ثم قدَّم خالدٌ مالكَ بن نويرة ليضرب عنقه ، فقال مالك : أتقتلني وأنا مسلم أصلي للقبلة ؟! فقال له خالد : لو كنتَ مسلما لما منعت الزكاة ، ولا أمرت قومك بمنعها ." انتهى .

Hij zelf zei dat hij moslim was.  

En wat zegt dit boek? Omar was er niet mee eens met wat Khalid heeft gedaan? Waarom dan? Waarom zou Omar niet eens zijn met wat klhalid heeft gedaan terwijl, dit zou zijn wat Abu Bakr hem exact had gestuurd om te doen? Dus er klopt iets niet. Maar Khalid in ahadith boeken staand bekend als eerst doden dan praten. Deze man die khalid heeft vermoord en direct zijn vrouw heeft genomen, zou een hoog status hebben gehad bij de profeet. Door hem is zijn volk bekeerd tot islam en de profeet zou hebben hebben aangewezen als de man die zakaat inneemt van zijn volk.

كان قد نال منزلة رفيعة لدى النبي حتى نصّبه وكيلاً عنه في قبض زكاة قومه كلها، وتقسيمها على الفقراء، وهذا دليل وثقاته واحتياطه وورعه

Opeens zou deze man 180 graden draaien en veranderen. Dat kan. Maar gelet op alles zover, alle video’s hiervoor, is dit verdacht en Allah weet het beste.

https://aqaed.net/faq/512/

https://shamela.ws/book/12406/1253#p1

Dus Khalid was in ieder geval verdacht en heeft mensen gedood waarvan hij niet zeker wist of ze nog wel moslims waren of niet. Alleen wat hier zo smerig aan is, is dat ahadith boeken jullie dwingen om te verdwalen in deze vraag. Kan je een ex moslim doden ja of nee. deze vraag is onterecht. Koran veriedt het om mensen te doden die niet in Allah willen geloven en ik daag jullie uit om iets te vinden wat anders beweert in koran. In koran.

Dit is de man die nu onder leiding van Abu bakr iedereen doodt die niet eens is met abu bakr want het verhaal is dat deze malik ben nowayra abu bakr niet wilde erkennen als khalifa.

 

https://shamela.ws/book/7472/14#:~:text=وممن%20تخلف%20عن%20بيعة%20أبي,أبو%20سفيان%20من%20بني%20أمية.

 

 

 ثم قدم خالد مالك بن نويرة ليضرب عنقه، فقال مالك: (أتقتلني وأنا مسلم أصلي القبلة)، فقال له خالد: (لو كنت مسلما لما منعت الزكاة ولا أمرت قومك بمنعها، والله لما قلت بما في منامك حتى أقتلك) . قال: فالتفت مالك بن نويرة إلى امرأته فنظر إليها ثم قال: (يا خالد، بهذا تقتلني) 

 

Samenvatting van dit allemaal, we zien een abu bakr die iedereen laat doden die niet eens is met hem. Abu Bakr is begonnen met mensen te dwingen in Sa9ifa, moslims ansaar die aan het overleggen waren over wie volgt de profeet op terwijl ali het lichaam van de profeet wast, rent abu bakr en omar en 3de erbij (geen uthman) om macht van de ansaars af te pakken onder dreiging van Omar. Vervolges komt abu bakr en omar terug en Ali en de dochter van de profeet Fatima en de oom van de profeet uit de goede familie, Abbas o.a. wilen abu bakr niet erkennen, en abu bakr stuurt omar om het huis van fatima te dreigen in de fik te steken en zelfs haar te doden, abu bakr gaf omar hier toestemming voor en dit heb ik letterlijk zo gelezen uit ahadith boeken in de vorige video’s, geen shia boeken. De profeet is overleden mogelijk door toedoen van abu bakr en omar, na zijn dood, met wat sommige zeggen dagen en andere paar weken, is zijn dochter overleden, die tegen abu bakr in ging na haar gedreigd te hebben met de dood als ze hem niet zou accepteren als leider. En fatima is zeer kort hierna overleden zeggen de boeken. En nu zien we exact dit gedrag van abu bakr zich herhalen. Als abu bakr en omar geen probleem hadden met bedreigen met dood van de dochter van de profeet en ali, waarom zou jij verbaasd zijn dat ze hier met deze moslims fout en vuil bezig zijn? Waarom niet erkennen dat abu bakr en omar een geschiedenis hebben van gewelddadig acties. Zelfs naar de dochter van de profeet. We zien een abu bakr en een omar die snel macht naar zich willen trekken en dit snel willen laten vestigen. Zodat niemand nog wat kan veranderen. En dat doen ze met dreigen, met daden en met een leger en ze zetten aan kop van deze legers de meest hard en gruwelijk en barbaarse leiders die zelfs mede moslims de hoofden afhakken koken en opeten. Hoe kan je nog als Sunni Moslim jezelf werkelijk serieus nemen als zijnde een persoon die bij een vredig geloof hoort. Dit geloof je toch zelf niet. Laat staan dat anderen dat geloven. Dit is het toppunt van barbarisme en canibalisme. Gruwelijk. Gruwelijk. En om dit goed te praten heeft Abu Bakr hem de titel; het zwaard van Allah gegeven. Met andere woorden, ja Khalid houdt van zijn zwaard en gebruikt het te vaak en gepast en ongepast, maar beste moslims,. Dat doert hij allemaal in zegen van Allah en goedkeuring van Allah. 7asha Lillah. Vergeet niet dat Omar gezegd zou hebben dat Khalid een losse zwaard heeft, een rebelerende zwaard heeft, een zwaard die niet doet wat hem gevraagd wordt maar doet wat Khalid wil wat het ook is. Om zo een persoon het zwaard van Allah te noemen is 1 van de grootste beledigingen van de Correctheid en rechtvaardigheid van Allah. 7 asha lillah. 7asha lillah.

Er waren veel moslims die heilig geloofden dat abu bakr helemaal niet vocht tegen de mortadeen. Maar dat abu bakr ze zo heeft betiteld om ze te kunnen doden zonder weerstand.

https://shamela.ws/book/6531/257

Wat dit allemaal zo erg en eng maakt is dat er ook ahadith zijn die beweren dat Abu Bakr en Omar , Khalid ooit de opdracht hadden gegeven om Ali te doden na het Fajr gebed midden in de moskee.

Maar eerst deze hint

https://shamela.ws/book/127677/13278

dus ali nam alle tijd voor zijn gebed en beleef langer met zijn hoofd in de sojood en nu zou abu bakr specifiek in dit gebed khalid gevraagd hebben om ali te doden. Ali deed dit alleen in het ochtend gebed zoals ze dat noemen, ik noem het fajr gebed.

Dit is wat shia hebben maar is geschreven door een pakistaanse sunni schrijver

https://shamela.ws/book/37548/43 en shia boek https://alktab.wordpress.com/2012/03/05/المصابيح-في-السيرة/

maar wat is de hint in sunni boeken?

https://shamela.ws/book/1077/851

. let op: ik vind dit niet leuk. En zo wordt de waarheid geselecteerd en gestript. Niets sahih. Niets waarheid. Maar ahadith sahih is volledig bepaald door wat  vinden zij leuk of niet leuk.

Wat vinden zij te gevoelig of niet. Of terwijl alles waar abu bakr en omar en tuhman lelijk lijken, moet gecencuurd worden.

En nu we dit hebben, denk aan poging op het leven van de profeet. Weten jullie nog?

deze hadith sttript alles weg zodat je niets meer kan vinden erin. En terug gebracht tot de basis waar je nits aan hebt. Tenzij je erbij haalt wat shia hebben aan dit verhaal

en erbij haalt wat sunni hebben aan ali die volgens omar Abu Bakr zou zien als een misleider en bedrieger. Weten jullie nog dat verhaal?

Na de dood van abu bakr https://shamela.ws/book/711/5436#p1

Ibn 7anbal deed dit vaak. Alles wat hem niet zinde, wilde hij niet opschrijven. Alles waarin sahaba negatief waren, weigerde hij te scrhijven.

3ubaid allah ben moesa vervloekte Mo3aweya bijvoorbeeld, maar ahmed ibn hanbal zei, en dus vind ik deze man niet leuk om van over te nemen. Wie is mo3aweya? Hij die Ali en het laatste restje van de profeet uiteindelijk direct en indirect uitmoordt.

 

Dus we beginnen te vertellen dat Abu Bakr de familie heeft ingezet om hem te helpen zijn macht en positie te garanderen waar de profeet juist niets mee had. Ben Abd Shams en de kinderen daarvan en de klein kinderen daarvan wat we kennen als Benu Omaya. Uit deze slechte tak van de familie komt Mo3aweya, Uthman, 7akam, Marwan enz. allemaal namen die je tegen komt als je leest over de moord van ali, van hassan en van Houssain.

و بكر إلى عامله الأموي في مكة عتاب بن أسيد ليخبره عن حروب الردَّه.

En die haalde zijn broer erbij وبعدها قام بتجيز جيش بقيادة أخيه خالد بن أسيد،

في حروب المسلمين ضد مسيلمة الكذاب كان قائد الجيش حينها خالد بن الوليد، وقد جعل أبا حذيفة بن عتبة بن ربيعة بن عبد شمس ومعه زيد بن الخطاب على قيادة المهاجرين من جيشه

En deze zaid ben al khataab is de halve broer van omar.

وقد شهد أيضاً الحروب ضد مسيلمة الكذاب معاوية بن أبي سفيان

En er was ook nij عُكاشة بن محصن بن حرثان بن قيس الأسدي[  wederom hoort bij de familie van abd shams

en in   وساهم أيضاً علاء الحضرمي حليف الأمويين في إخماد الردَّه في البحرين

 وكان هذا الأمر مدروساً من أبو بكر لرؤيته عمق العلاقات بين الأمويين وأهل مكة عموماً، والقبائل المقيمة في بلاد الشام الذينيقعون تحت حكم البيزنطيين

https://e3arabi.com/علم-الاجتماع/دور-الأمويون-في-خلافة-أبو-بكر-الصديق/

 

door naar Omar na de dood van abu bakr

https://www.alsalabi.com/article/257

 

 فقد بقي يزيد بن أبي سفيان والياً على دمشق، كما زاد عمر في عمل معاوية بالشام

بدأ نجم معاوية رضي الله عنه في الظهور في ميدان العمل السياسي والإداري في عهد الخليفة عمر رضي الله عنه؛ فقد ولاه فتح قيسارية سنة خمس عشرة للهجرة، وجاء في كتاب توليته له: أما بعد، فقد وليتك قيسارية فسِرْ إليها واستنصر الله عليهم، (palestine of wat westen noemt israel)

كانت هذه المهمة الجسيمة اختباراً كبيراً من عمر لمعاوية في ميدان الواقع، فقد استطاع تجاوز هذا الاختبار بكل نجاح، فقد سار إلى قيسارية بجنوده الذين أعدهم له أخوه يزيد بن أبي سفيان ـ أحد ولاة الشام لعمر رضي الله عنه

Mo3aweya krijgt het leger van zijn broer. Zijn broer die in opdracht van abu bakr begon en daarna onder omar nog altijd legers mocht aansturen, gebruikt deze macht om zijn broer steeds meer invloed te laten krijgen

فقد سار إلى قيسارية بجنوده الذين أعدهم له أخوه يزيد بن أبي سفيان ـ أحد ولاة الشام لعمر رضي الله عنه ـ وكانت تلك المدينة محصنة وبأس أهلها شديد، فحاصرها معاوية طويلاً وزاحف أهلها مرات عديدة، فلم ييئس معاوية، فصمم على فتحها، واجتهد في القتال حتى فتح الله على يديه، وكان فتحه كبيراً فقد قتل من أهلها ما يقرب من مئة ألف، وبعث بالفتح والأخماس إلى أمير المؤمنين عمر رضي الله عنه.
وقد أثبت معاوية ـ بعد توفيق الله ـ بهذا الفتح جدارته وحسن قيادته، فأكسبه ذلك ثقة الجميع، فأسند له أخوه يزيد ـ أمير دمشق ـ مهمة فتح سواحل الشام

 

فتساقطت مدن بيروت، وصيدا، ونابلس، واللد، وحلب، وأنطاكية، وكانت قيسارية آخر مدن الشام فتحاً على يد معاوية بن أبي سفيان، وكان ذلك بعد القدس.

 

فقاتلوا الروم حتى هزموهم وأحجروهم في حصنهم. وبعد فتح قيسارية ونجاح معاوية في فتح سواحل دمشق ولاه عمر بن الخطاب ولاية الأردن وكان ذلك عام17 هـ

 

في سنة ثماني عشرة للهجرة توفي يزيد بن أبي سفيان رضي الله عنهما في طاعون عمواس، فولى عمر معاوية عمل أخيه ـ دمشق وبعلبك والبلقاءـ، وقد كانلعمل عمر هذا أكبر الأثر على نفسية والد معاوية ووالدته، فحين عزّى عمر أبا سفيان في وفاة ابنه يزيد قال: يا أمير المؤمنين من وليت مكانه؟ قال: أخوهمعاوية. قال: وصلت رحماً يا أمير المؤمنين. وكتب أبو سفيان لمعاوية ينصحه في بداية عمله هذا،

 

وكانت أبهة معاوية في الملك لها أغراض ومقاصد شرعية، ولذلك سكت عمر رضي الله عنه، وذات يوم ذكر معاوية عند عمر فقال: دعوا فتى قريش وابنسيدها؛ إنه لمن يضحك في الغضب ولا يُنال منه إلا على الرِّضا، ومن لا يأخذ من فوق رأسه إلا من تحت قدميه، ومهما يكن في هذه الرواية وغيرها من مبالغة، فإن ثقة عمر في معاوية تظل فوق مستوى الشبهة والشك، فقد برهن معاوية لعمر عمق فهمه لضرورات السياسة وتغير البيئة والمجتمع، وأثر ذلك كله علىالتطوير السياسي لأدوات الحكم.
ومهما يكن من أمر فقد عظمت مكانة معاوية عند عمر رضي الله عنه، فولاه أهم أقاليم دولته، وزاد في ولايته، ولم يعزله، على كثرة من كان يعزل من عمالهوأمرائه، وكان معجباً بذكائه وإدارته ولا يكتم ذلك الإعجاب حتى قال يوماً لجلسائه: تذكرون كسرى وقيصر ودهاءهما وعندكم معاوية؟!.

https://www.alsalabi.com/article/257

 

effin, ik kan nog meer vertellen maar wat je uit dit verhaal moet halen is dat Abu Bakr Benu Omaya in het zadel heeft geholpen en Omar heeft ze alleen maar meer zadels gegeven. Omar heeft ze uiteindelijk alle macht gegeven en heeft ze laten heersen over de al veroverede gebied en laten veroveren van nieuwe gebieden erbij. Dus ze groeiden gigantisch onder Omar. Op dat punt waren ze eigenlijk al de baas, al wilde omar het niet inzien. Maar ze deden het vanuit een gehoorzaam posititie. Omar bleef officieel de khalifa maar Benu Omaya wisten dat ze in praktijk eigenlijk de baas waren. Dat moeten ze gewerten hebben,

Zij hadden niet alleen macht gekregen en begonnen niet alleen gigantiscvh te groeien wua macht. Maar zij deden altijd handel en handen economisch zeg maar, handel relatie met omliggende naties. En handel toen net als vandaag, is geld en geld toen net als vandaag is macht. Niet vor niets krijgt israel alle steun. Israel levert diensten aan al deze landen die haar nog steunen. Of levert deze landen werk waar israel ze voor flink betaalt. Dus Benu Omaya hadden vriendjes in de politiek en economie. Terwijl Bernu Hashim zich bezig hield met religie en cultuur en traditie.

Benu Omaya, het hoofd daarvan op dat moment, abu sufyan de vader van deze mo3aweya hadden hun eigen leger, altijd al, als bodyguard voor hun handel van en uit mekka

ووقع في هذا السند اضطراب آخر، حيث رواه الحاكم في "المستدرك" (3 / 78)، قال: أَخْبَرَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْحُسَيْنِ الْقَاضِي، بِمَرْوَ، حدثنا الْحَارِثُ بْنُ أَبِي أُسَامَةَ، حدثنا مُحَمَّدُ بْنُ سَابِقٍ، حدثنا مَالِكُ بْنُ مِغْوَلٍ، عَنْ أَبِي الشَّعْثَاءِ الْكِنْدِيِّ، عَنْ مُرَّةَ الطَّيِّبِ، قَالَ: " جَاءَ أَبُو سُفْيَانَ بْنُ حَرْبٍ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، فَقَالَ: مَا بَالُ هَذَا الْأَمْرُ فِي أَقَلِّ قُرَيْشٍ قِلَّةً، وَأَذَلِّهَا ذِلَّةً - يَعْنِي أَبَا بَكْرٍ -؟ وَاللَّهِ لَئِنْ شِئْتُ لَأَمْلَأَنَّهَا عَلَيْهِ خَيْلًا وَرِجَالًا.

فَقَالَ عَلِيٌّ: لَطَالَمَا عَادَيْتَ الْإِسْلَامَ وَأَهْلَهُ يَا أَبَا سُفْيَانَ، فَلَمْ يَضُرَّهُ شَيْئًا ؛ إِنَّا وَجَدْنَا أَبَا بَكْرٍ لَهَا أَهْلًا ").

وقال الذهبي: "سنده صحيح".

 

En oorlog voeren was voor hun een dagelijks bezigheid zou je kunnen zeggen, strijden tegen indringers. En we halen hieruit dat abu sufyaan een groot leger had al in de tijd van abu bakr

Kan je nagaan wat er gebeurd is, onder leiding van omar, nadat omar ze nog meer macht gaf en nog meer land en posities en nog meer legers. Hiermee heeft Omar het lot van uthman en Ali bezegeld.

Benu Omaya wil regeren, dat is helder. En Omar en Uthman en Ali en iedereen na hun moet ze niet tegen houden want dan worden ze opgeruimd.

 

Hoor dit dan over wat aicha zei over mo3aweya toen hij khalifa wilde worden later

https://shamela.ws/book/23708/2613

عَنِ الْأَسْوَدِ بْنِ يَزِيدَ قَالَ قُلْتُ لِعَائِشَةَ: أَلَا تَعْجَبِينَ لِرَجُلٍ مِنَ الطلقاء ينازع أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي الْخِلَافَةِ؟ فَقَالَتْ: وَمَا تَعْجَبُ مِنْ ذَلِكَ؟ هُوَ سُلْطَانُ اللَّهِ يُؤْتِيَهُ الْبَرَّ وَالْفَاجِرَ، وَقَدْ ملك فرعون أهل مصر أربعمائة سنة، وكذلك غيره من الكفار

We lezden hier duidelijk dat mo3aweya niet werd gezien als sahabi maar talee9. Moslims die moslim zijn geworden in mekka toen het terug werd genomen door de profeet. Mo3aweya en zijn vader abu sufyaan.

وذكر ابن تيمية الذي عُرف بحبه ودفاعه المُستميت عن معاوية، في كتابه "منهاج السنة" قصة تدحض حُجة معاوية نفسه: "ومما يُبين ذلك أن معاوية قد أجمع الناس عليه بعد موت عليّ وصار أميراً على جميع المسلمين ومع هذا فلم يقتل قتلة عثمان الذين كانوا قد بقوا، بل رويَ عنه أنه لما قدم المدينة حاجّاً، فسمع الصوت في دار عثمان: ‘يا أمير المؤمنيناه، يا أمير المؤمنيناه’، فقال: ما هذا! قالوا: بنت عثمان تندب عثمان. فصرف الناس ثم ذهب إليها فقال: يا ابنة عم! إن الناس قد بذلوا لنا الطاعة على كره وبذلنا لهم حُلماً على غيظ، فإن رددنا حُلمنا ردوا طاعتهم، ولأن تكوني بنت أمير المؤمنين خيرٌ من أن تكوني واحدة من عرض الناس، فلا أسمعنك بعد اليوم ذكرت عثمان".

 

Mo3aweya heeft mensen verleid met posities. Hij ziet veroveren en onderdrukken als bsiness en heeft een groot bedrijf daarmee gebouwd en kan mensen aannemen. Lees het verhaal van عمرو بن العاص 

 Die toegaf dat hij ali heeft verraden en mo3aweya heeft gesteund omwille van positie. Meer geld, meer status bij mo3aweya dan bij ali.

Ali is te eerlijk.

https://www.youtube.com/watch?v=NyUl4akfca8

 

 

Maar terug naar omar, hij overleed , werd vermoord door een groepje mannen, maar wie zat er werkelijk achter?

Omar wordt gezegd, liet geen heidenen wonen in de medina of zelfs binnen gaan. Tot er op een dag hij een verzoek kreeg van 1 van zijn macht hebbers, المغيرة بن شعبة

 die omar had geinstalleerd . omar die zelf geled heeft verdiend aan verkoop van alcohol. Om maar eens wat te noemen over omar. En accepteerde belasting daarover als geld die hij nam.

Deze mogira stuurde een slaaf naar de medina en vroeg omar om hem naar binnen te laten want hij kan zoveel doen met zijn talent om moslims te helpen in de medina. Timemrman, ijzermist en maakt decoraties. Omar ging akkoord . deze slaaf is de moordenaar van omar. Dus de vraag is; deed hij dat in opdracht van mogira en wie staat er achter mogira? Deze slaaf heeft uiteindelijk omar vermorod en samen met hem 7 anderen. En 6 waren zwaar gewond. Tezamen met omar. 14 mannen. Een interressant getal want dit getal zien we ook terug komen bij het aantal wat de profeet heeft proberen te doden tijdens zijn terugreis uit tabuk. En na dit allemaal kregen ze hemt e pakken en pleegde zelfmorod deze slaaf.

 

Als we willen weten wie de opdracht gaf voor de moord van omar, moeten we kijken naar wie wint er wat mee

En wat we zien is dat met de dood van Omar, eindelijk een officieel start is gemaakt met de dynasty, de regeerperiode van Benu Omaya, want Uthman ibn 3affaan komt uit deze familie en wordt geinstalleerd als de volgende khalifa.

En nu heeft Benu Omaya, waar mo3aweya en abu sufyaan bij horen, een puppet die ze kunnen laten bewegen en dansen zoals ze willen. Eindelijk 1 van hun tak van de familie regeert nu de moslims en via hem kunnen ze hun al te grote macht nog naar gigantische hoogtes brengen. Vooral omdat Omar maar niet dood wilde gaan en werd ouder en uthman werd ouder en ouder, en toen uthman khalifa werd was hij tussen de 68 jaar en 71 jaar. Dus er is haast.

Want uthman is de enige van benu omaya die kans maakte aangezien omar hem dit beloofd zou hebben. Maar zo oud kan hij ieder moment dood gaan en heeft benu omaya nooit meer toegang om voet tussen de deur te houden. Dit is hun neefje.

 

 فقد فتح المسلمون في عهد عمر بلاد الشام الرومية ومصر في شمال أفريقيا فلماذا لم يقوم الرومان بأغتيال عمر؟ وهناك من يقول أن أغتياله كان أنتقاماً لما فعل بفاطمة عليها السلام ابنة النبي محمد (ص) يوم حمل النار وحرق باب دارها وأدى ذلك الهجوم الى وفاتها بعد ذلك بأيام قصيرة كما تقدم في فصل السقيفة وماجرى بعدها.

 

أبو لؤلؤة قاتل عمر كان أجيراً عند المغيرة بن شعبة, والمغيرة من أقرب الناس الى معاوية بن أبي سفيان, مشهور بغدره وحيله , فقد أسلم المغيرة بعد غدره بثلاثة عشر رجلاً كانوا معه في سفر فنهب أموالهم وهرب الى النبي (ص) في المدينة ليدخل الدين الجديد, فكان اسلامه عن مصلحة لحمايته مما جنا من غدر رفاقه في السفر ,وبعد اسلامه لم يتورع عن ارتكاب المحارم ,فقد أشتهر بزناه  وكان الخليفة عمر من عطل عقوبته وأنقذه من موت رجماً بالحجارة ,وحينها كان المغيرة واليا على الكوفة في العراق

 

لمغيرة هو الذي أتى بأبي لؤلؤة الى المدينة , ثم بخسه حقه في الاجر حتى يغيظه على عمر كما في الرواية وهذا يرجح دور المغيرة صاحب معاوية في عملية الاغتيال. كان أبولؤلؤة من أسرى بلاد فارس ويقال أنه كان حاكما على ولاية في بلاد فارس فصار عبداً يعمل بأجر في دولة العرب! لقد زاد المغيرة من غضب أبا لؤلؤة حتى يثيره في قتل عمر.

 

En dan hebben we een ex jood die moslim is geworden

https://shamela.ws/book/1042/850

 

we hebben mogira die zeer goed band had met abu sufyaan en ka3b al a7baar die zeer goed band had met mo3aweya en deze komen tezamen in de moord van omar

toeval? Mag je zelf voor jezelf uitmaken.

 

We gaan door naar uthman, omar is uit de weg geruimd en we krijgen uthman, de eerste van de benu omaya familie. Eindelijk hebben ze hun zin

https://e3arabi.com/علم-الاجتماع/دور-الأمويون-في-خلافة-أبو-بكر-الصديق/

https://www.elwatannews.com/news/details/6358012

https://erfan.ir/arabic/90223.html

https://www.alsalabi.com/article/344

https://islamqa.info/ar/answers/210844/حديث-باطل-في-ذم-معاوية-رضي-الله-عنه

Dan nu een concreet voorbeeld uit deze enge ontdekking van mij, zodat jullie net wat meer garantie hebben in jullie hart.

Anas ibn Malik gaf de namen van Abu Bakr en Omar, toen ze geroddeld hadden over de profeet

https://shamela.ws/book/13251/4151

maar lees dan nu een uitgebreid versie waarin staat wat Allah zal doen met Abu bakr en Omar. Omdat dit een schrijver is die het risiko neemt om jullie te vertellen wat Allah zal doen met Abu Bakr en Omar, loopt hij gevaar en kans om vermoord te worden. Dus wat doet deze schrijver? Die haalt de namen weg van Abu Bakr en Omar.

https://shamela.ws/book/22916/5157#p1

Code taal om jullie te vertellen dat als jullie eindelijk kunnen ontdekken dat ik over Abu Bakr en Omar praat, dan weten jullie ook wie ik hier beschuldig van neppe Islam. Hyporkieten.

 عن أنس رضي الله عنه قال: قال رسول الله (صلى الله عليه وسلم): لما عرج بي مررت بقوم لهم أظفار من نحاس، يخمشون وجوههم ولحومهم، فقلت: من هؤلاء يا جبريل؟ قال: هؤلاء الذين يأكلون لحوم الناس ويقعون في أعراضهم.

En we blijven bij deze hadith die door Anas ibn Malik gedeeld zou zijn. Hier is nog een versie die een midden weg kiest. Die vertelt jullie eerst wel de namen van Abu Bakr en Omar dat ze geroddeld zouden hebben maar onderdaan dat verhaal, vertelt hij de straf van Allah voor mensen die geroddeld hebben (dus hij benoemt dan geen namen van abu bakr en Omar maar doet iets geniaal om toch de moslims te waarschuwen voor Abu Bakr en Omar)

Vertelt het verhaal van anas ibn malik met wel de namen abu bakr en omar

https://shamela.ws/book/8243/192#p1

en gaat door over moslims waarschuwen tegen abu bakr en omar zonder namen maar wel vertellen hoe Allah over deze mensen denkt

https://shamela.ws/book/8243/193#p1

en nu gaan we een versie lezen waarin ze abu bakr en omar nameg halen en vervangen dat met Ashabi al rasool. De apostellen van de profeet.

Nu is de naam van Salman waar ze over geroddeld hebben wel vermeld maar abu bakr en omar is nu weggehaald en vervangen door de metgezellen van de profeet.

https://shamela.ws/book/12884/6357

 

Dus ahadith boeken zijn alles behalve betrouwbaar en bedenk en realiseer nu dat dit de boeken zijn die jullie Sunna Islam hebben gegeven en zelfde geldt voor de shia met hun versie en boeken.

En bedenk nu dat dit abu bakr en omar is van wie jullie leren hoe de profeet geweest zou zijn en wie jullie zogenaamd de koran hebben gebundeld en gegeven wat de profeet niet gelukt is.

Snap de ramp.

 

Ik heb veel meer voorbeelden maar het is te complex om ze tussen door te bespreken en dan verder gaan met de hoofdlijn wat ik hier aan het doen ben sinds een paar video’s.

Wie wil onderzoeken, onderzoek dit:

*. Zelfde ahadith, de een noemt de bron de ander niet

* zelfde ahadith, de een noemt de namen van de mensen die fout zijn geweest (vaak abu bakr en omar of de sahaba die ali hebben vermoord en zijn kinderen) en zelfde ahadith laten de namen weg

* ahadith die de fulaniyaat gebruiken. Dus geen concreet bron en geen concreet persoon aanduiden maar in plaats daarvan de fulaniyaat gebruiken.

 

https://www.alukah.net/sharia/0/71741/أمراء-النبي-صلى-الله-عليه-وسلم/

https://e3arabi.com/علم-الاجتماع/من-هم-الولاة-والعمال-الأمويون-في-صدر-ال/

https://e3arabi.com/علم-الاجتماع/دور-الأمويون-في-خلافة-أبو-بكر-الصديق/

https://islamqa.info/ar/answers/344166/ما-موقف-ابي-سفيان-من-بيعة-ابي-بكر

https://e3arabi.com/علم-الاجتماع/دور-الأمويون-في-خلافة-أبو-بكر-الصديق/

https://www.alsalabi.com/article/257

https://shamela.ws/book/10757/465

wie niet de waarheid spreekt, krijgt een mondmasker van vuur 

https://shamela.ws/book/7339/723

ik zeg: de profeet zei en jullie zeggen : Abu Bakr en Omar zei

https://shamela.ws/book/1681/214

abu huraira is bang om alles te vertellen wat hij van de profeet heeft geleerd. bang voor de khalifa

https://shamela.ws/book/10906/6341

cencuur toepassen wordt aangeraden door sunni geleerden

https://shamela.ws/book/23708/2613

Mo3aweya dwingt moslims om hem te accepteren. Geeft toe dat hij ze dood alleen maar om macht te krijgen over ze.

https://ar.wikipedia.org/wiki/المغيرة_بن_شعبة

wie is Mogira

https://shamela.ws/book/4445/6734#p1

de zoon van Mo3aweya beweert verdrietig te zijn om de dood van Houssain

https://shamela.ws/book/4445/6221

Ali is met de profeet (vooraan en altijd) op aarde en in de hemel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Laten we een ander voorbeeld nemen uit een verhaal wat ik al gedeeld heb met jullie, voor wie goed oplet. In deze hadith komt Abbas en Ali, dus Ali en zijn oom, bij Omar, dus de profeet was dood en abu bakr was dood, zo laat, komen ze en Abbas zou klagen bij Omar dat Ali dit en dat en dat zou zijn, allemaal scheldwoorden, en dat Ali meer wil hebben van Abbas dan waar Ali recht op zou hebben, dus in kader van erfenis enz.

https://shamela.ws/book/132524/1809#p1

en hier lezen we dat Abbas zo sprak, meer als een boze vader over zijn ongehoorzaam kind en niet letterlijk bedoelde dat ali zo slecht was want Ali was nooit letterlijk zo.

https://shamela.ws/book/132524/1810#p1

wederom lezen we in een ander boek dat Ali nooit zo was

https://shamela.ws/book/37026/1710

 

ثم لو انسدت جميع الأبواب أمامنا في تأويل هذه السباب فإننا نقول: إن الصحابة رضي الله عنهم وقع بينهم شيء من هذا وزيادة على هذا، ولا علاقة لنا بذلك كله، فالذي دار بينهم يطوى ولا يروى، ونعتقد أن لهم من الفضل والسبق والعلم والجهاد والهجرة وغير ذلك ما يكفّر جبالاً من الذنوب.

فهذه الألفاظ نحن نقرأها فقط من باب أنها مروية ومأثورة، ولكننا لا نتوقف عندها، بل نحسّن الظن بجميع أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم، ونستغفر لهم مما بدر منهم ومما لم يصدر عنهم.

https://shamela.ws/book/37026/1710

 

Dus wat ik hier uit haal is dat men hier Ali middels een wat zou moeten lijken onschuldig verhaal, maar ondertussen word Ali beroofd van zijn status als Ahl Al Bayt die door Allah gezuiverd zijn en Ali wordt beroofd van de status die de profeet zelf hem zou hebben gegeven. Wat ik eerder met jullie gedeeld heb en nog ga delen. Waardoor Ali nu net zo een onnozel en onvolmaakt en boos en agressief Sahabi is als al die anderen. Abbas en Ali waren in de ahadith die gaan over de profeet die nog leefde, altijd samen. Toen de profeet overleed en Abu bakr zichzelf opdrong als khalifa was het Abbas in het huis van Ali die daar samen waren, uit protest om abu bakr niet te accepteren. Dit waren 2 mannen die vochten samen tegen corruptie al zou dat het einde betekenen van hun leven.

En nu opeens zien we diezelfde Ali en Abbas die elkaar afvallen en beledigen. Dit lijkt meer op een propaganda om moslims wijs te maken dat ook de kant van Ali niet eens was met elkaar.

Met andere woorden, het was allemaal 1 pot nat. En dus verliest Ali die extra status die de profeet hem geegven zou hebben in ahadith zelf. Nogmaals, ik geloof niet in ahadith, maar als ik in ahadith zou geloven zou ik dit verhaal zo aanvliegen en Allah weet het beste. We gaan namelijk later zien hoe Ali enomr is verraden en uiteindelijk is vermoord door deze zelfde mensen waar hij nu tussen leeft.

 

Maar terug naar de corruptie en vervalsing en cencuur van de ahadith boeken.

De gekkigheid in ahadith boeken is op een gegeven moment zo erg geworden dat ze niet alleen in een zelfde boek maar op een zelfde pagina tegenstrijdig ahadith gingen opschrijven

https://shamela.ws/book/9773/1871

nee zeggen sunni boeken. Dat zijn stiekem shia schrijvers

https://shamela.ws/book/36190/3869

 

 

 

https://shamela.ws/book/71/27244

 

 

https://islamqa.info/ar/answers/210844/حديث-باطل-في-ذم-معاوية-رضي-الله-عنه

 

 

 

 

 

 

Naar de moordenaar van Ali toevallig. Ook dit is beschermd in ahadith boeken. Hij en zijn heel familie. Hoor maar

https://shamela.ws/book/1353/733

wederom zelfs in boeken die erbij zetten dat het hadith sahih is, is de hadith niet compleet

https://shamela.ws/book/96615/652

en hier wordt fulan weer gebruikt en zou een man zijn uit yathrib

https://shamela.ws/book/1714/3075

ander versie, er komt een man die de hemel zal krijgen en toen kwam mo3aweya

https://shamela.ws/book/7351/278

 

weer andere zeggen het is 7akam, de vader van marwan, nog zo een duivel

https://shamela.ws/book/96615/652

 

en deze dan

https://shamela.ws/book/96615/653#p1

 

hier wordt 3amr ibn sufyaan vervoewlkt door de profeet

 

https://shamela.ws/book/96615/654#p1

nee, alleen de 3de wordt vervloekt

https://shamela.ws/book/96615/655#p1

 

https://shamela.ws/book/96615/657#p1

 

 

 

 

https://shamela.ws/book/71/27244

mo3aweya zal samen met de profeet tegelijkertijd door de hemel deur gaan.

 

 

https://shamela.ws/book/127677/16494

abu bakr en omar worden vergeleken met engelen door de profeet.

 

 

 

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb