Salam met jullie,

 

Voor wie Arabisch spreekt en begrijpt, verwijs ik jou graag naar een persoon op Youtube die er een dagtaak van heeft gemaakt om met ons boeken te delen over hoe Sunna Islam van Abu Bakr, Omar , Uthman en hun familie, heiligen heeft gemaakt.

Dit kanaal vind je hier, moge Allah hem zegenen. Ik heb niet heel veel video's van hem gezien, ik heb hem niet zo lang ontdekt maar wat ik heb gezien, heb ik gecontroleerd (zijn bronnen) en het klopt allemaal. Moge Allah hem zegenen.

Dit is zijn kanaal: https://www.youtube.com/@ذوالفقارالمغربي

Hij is een Marokkaan, opgegroeid als Sunni maar heeft deze richting verlaten en is de Shia kant opgegaan. 

Moge Allah ons, de Moslims, verenigen en herenigen in Zijn woord altijd, Koran. Zodat we dan ons zelf eindelijk Moslims kunnen noemen en niets anders dan Moslims. Op dit moment zijn er geen Moslims op de wereld. We hebben wel Moslim EN Sunni, Moslim EN Shia.

En binnen elk groep heb je weer Moslim EN Sunni En Hanafi, Of Hanbali, Of Shafii, Of Maliki. en de lijst gaat door en door.

Zie hier wat meer info: https://nl.wikipedia.org/wiki/Madhhab#:~:text=Madhhab%20(Arabisch%3A%20مذهب%2C%20mv,voor%20madhhab%20is%20islamitische%20rechtsschool.

Allah waarschuwt ons in Koran dat we dit nooit mogen doen en toch, hier zijn we als Moslims, gespleten in zoveel groepen.

Een bekende verwijzing is in Soera 3:103 (Aali ‘Imraan):

“En houdt allen tezamen stevig vast aan het touw van Allah, en verdeelt u niet…”

En ook in Soera 6:159 (Al-An’aam):

“Voorwaar, degenen die hun godsdienst in groepen hebben verdeeld en sekten zijn geworden, met hen heb jij (Profeet) niets te maken…”

 

Koran leert ons dat de profeet altijd bovenaan staat. Wat de profeet zegt of besluit (als bouwsteen van Islam) , horen wij als Moslims aan te nemen en te accepteren zonder meer. Zeker is er geen ruimte voor ons (dus ook niet voor de Sahaba's) om daar nog wat van te vinden of erger nog, het te negeren en het te willen aanpassen zelf. Lees deze Koran verzen als voorbeelden:

🔹 Soera An-Nisa (4:59)

“O jullie die geloven! Gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper en degenen onder jullie die met gezag bekleed zijn. En als jullie het ergens oneens over zijn, verwijs het dan naar Allah en de Boodschapper, als jullie in Allah en de Laatste Dag geloven. Dat is beter en een betere uitkomst.”

🔹 Soera An-Nisa (4:80)

“Wie de Boodschapper gehoorzaamt, heeft Allah gehoorzaamd. En wie zich afwendt – Wij hebben jou (O Mohammed) niet als waker over hen gezonden.”

🔹 Soera Al-Hashr (59:7)

“…Wat de Boodschapper jullie ook geeft, neem dat. En wat hij jullie verbiedt, onthoud je daarvan. En vreest Allah. Voorwaar, Allah is streng in bestraffing.”

🔹 Soera Aal ‘Imran (3:32)

 

Maar lees ook deze verzen (waar Omar zich niet aan heeft gehouden):

🔹 Soera Al-Ahzab (33:36)

“Het past voor een gelovige man en een gelovige vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper een zaak hebben besloten, dat zij nog een keuze in die zaak hebben. En wie Allah en Zijn Boodschapper ongehoorzaam is, die is werkelijk duidelijk afgedwaald.”

“Zeg: ‘Gehoorzaamt Allah en de Boodschapper.’ Maar als zij zich afwenden – voorwaar, Allah houdt niet van de ongelovigen.”

en

🔹 Soera An-Noer (24:63)

“Maakt de oproep van de Boodschapper onder jullie niet als de oproep van elkaar. Voorwaar, Allah weet wie van jullie zich heimelijk onttrekt. Laat degenen die tegen zijn bevel ingaan oppassen, dat hen niet een beproeving treft of dat hen een pijnlijke bestraffing treft.”

🔹 Soera An-Nisa (4:65)

“Maar nee, bij jouw Heer, zij geloven niet totdat zij jou (O Mohammed) tot rechter maken in wat ook maar tussen hen ontstaat, en daarna in hun binnenste geen bezwaar vinden tegen jouw beslissing en zich volledig onderwerpen.”

 

en Omar schreeuwt tegen de profeet of neemt in ieder geval een dominante toon aan waarbij Omar de keuze opdringt:

Soera Al-Hujuraat (49:2) zegt dit (lees ook vers 3 en 4):

“O jullie die geloven! Verhef jullie stemmen niet boven de stem van de Profeet, en spreek niet hard tot hem zoals jullie hard tegen elkaar spreken, opdat jullie daden niet vruchteloos worden zonder dat jullie het beseffen.”

 

en Omar vertoont zeer duidelijk het gedrag waaruit we zeer helder concluderen dat hij vond dat hij de profeet had moeten zijn

en daarmee in overtreding is van deze Koran vers:

Soera Al-An‘aam (6:124) er even bij:

“En wanneer er een teken tot hen komt, zeggen zij: ‘Wij zullen nooit geloven totdat ons gegeven wordt wat (ook) aan de Boodschappers van Allah gegeven is.’ Allah weet het beste waar Hij Zijn Boodschap plaatst. Vernedering bij Allah en een harde bestraffing zal hen treffen die kwaad bedrijven door hun listige plannen.”

 

Sunna boeken vertellen de Moslims om te accepteren dat Omar in veel opzichten veel beter was dan de profeet Mohammed.

En soms ook letterlijk aangeven dat als er een 2de profeet had mogen zijn, dan was Omar. 
Het is pijnlijk om te lezen hoe Sunna Islam Omar (onder andere) heilig heeft verklaard tot het punt dat Omar meer wijsheid had dan de profeet, wat vaak heeft geleid tot momenten waarop de profeet zijn besluit terug nam en het besluit van Omar liet heersen.

Moge Allah ons vergeven voor deze zware tekortkoming wat Sunna Islam aan de profeet hangt. En tegelijkertijd beweert Sunna Islam dat ze in de voetsporen treden van de profeet en de leer van de profeet volgen en praktiseren. Maar de Sunna boeken leren ons dat Sunna Islam in de voetsporen van Omar treedt en de wijsheid van Omar volgt en praktiseert. Moge Allah ons vergeven dat we dit toestaan en laten bestaan. Sunna Islam en Shia stellen de mens centraal, mensen, anderen, naast de profeet en naast het woord van Allah.

 

Enkele voorbeelden uit Sunna boeken waarin we lezen hoe Omar neer wordt gezet als een wijze persoon die meer wijsheid had dan de profeet Mohammed. Zo ver dat Sunna Boeken zonder Allah te vrezen, schrijven dat Omar de profeet niet nodig had en de Koran niet nodig had want Allah zou tot Omar rechtstreeks hebben gesproken (via zijn gevoel) en hoe Omar altijd gelijk had, zelfs in gevallen waarbij hij het moest raden, was wat hij heeft geraden altijd correct en waar. En hoe Allah soms zaken verborgen hield van de profeet Mohammed maar ze wel deelde met Omar. Dit allemaal en we hebben Sunna Islam nog?

 

Omar kon raden wat Allah zou openbaren in Koran, aan de profeet Mohammed, voordat het geopenbaard werd.

Dus Omar kreeg kennis van Allah en de profeet moest wachten tot het geopenbaard werd aan hem.

Dit lees je in Bukhari. https://sunnah.com/bukhari%3A4483?utm_source=chatgpt.com 

Bukhari en Muslims zeggen dat er 3 'Mowafakaat' zijn. Maar overige hadith boeken zeggen dat deze oplopen tot 21 ' Mowafakaat'

(في كتاب فضائل الإمامين لأبي عبد الله الشيباني قال: وافق عمر ربه في أحد وعشرين موضعاً) https://www.islamweb.net/ar/fatwa/62984/فضل-عمربن-الخطاب-وموافقاته-للقرآن-الكريم 

Veel Koran verzen zou Allah letterlijk en exact hebben geopenbaard later aan Mohammed precies zoals Omar ze heeft uitgesproken, deze woorden. Zoals: فلما نزلت قلت أنا: فتبارك الله أحسن الخالقين، فنزلت: {فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ} [المؤمنون:

Koran hoofdstuk 23:14. (met de titel: de gelovigen). 

Lees ook : https://shamela.ws/book/11997/103  pagina 99

كتاب تاريخ الخلفاء

[الجلال السيوطي]

 

we zien dit gedrag ook bij de false Christelijk apostel Paul. 

1Cor.2
[13] And we impart this in words not taught by human wisdom but taught by the Spirit, interpreting spiritual truths to those who possess the Spirit.
Gal.1
[12] For I did not receive it from man, nor was I taught it, but it came through a revelation of Jesus Christ.

 

en Allah waarschuwt ons in Koran. 

🔹 Soera Al-Baqara (2:79)

“Wee dan degenen die de Schrift met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: ‘Dit is van Allah,’ om het voor een geringe prijs te verkopen. Wee hen om wat hun handen schreven, en wee hen om wat zij daarmee verdienen.”

 

🔹 Soera Al-Ma’ida (5:77)

“Zeg: O mensen van het Boek! Overdrijf niet in jullie godsdienst, en volg niet de begeerten van degenen die vóór jullie dwalden; degenen die jullie onder hun priesters of monniken als heilig beschouwen en zeggen: ‘Wij vinden geen kwaad in hen.’”

 

Sunna Moslims zijn doorgeschoten in hun eerbied voor 'Sahaba's ' tot op het punt dat Sunni Moslims nu zover geprogrammeerd zijn dat deze vorm van heiligheid van Omar normaal is geworden en niemand stelt daarover vragen. 

 

Sunna Islam orient openlijk wat de profeet zal zeggen op de dag des oordeel en wat we lezen in Koran:

Soera Al-Furqaan (25:30) zegt:

“En de Boodschapper zei: ‘O mijn Heer! Waarlijk, mijn volk heeft deze Koran verlaten.’”

 

Hoe kan Omar zeggen dat hij weet wat er moet gebeuren alvorens de openbaring komt, terwijl we dit lezen in Koran:

7:203: " En wanneer jij niet met een Vers tot hen komt zeggen zij: “Waarom heb je er zelf niet een verzonnen?” Zeg: “Ik volg wat er aan mij van mijn Heer geopenbaard is. Dit zijn niets anders dan bewijzen van jullie Heer en een Leiding en een Genade voor de mensen die geloven.”

 

Tegelijkertijd, laat Sunna Islam zien dat ze ook kopiëren van de Christenen. Zoals het bekende Sunna Islam verhaal wat leert hoe de openbaring aan de profeet Mohammed is begonnen. JIbriel die tegen de profeet zegt: : " lees! lees!" Dit verhaal vinden we exact zo bij de Christenen en bestond al voor de komst van Islam zeggen de bronnen. zie hier

Augustine of Hippo, een Amazigh personage, zou geboren zijn in wat we vandaag noemen Algerije. En bij hem is een engel gekomen in de vorm van een kind en die vroeg hem om te lezen, precies zoals dat gegaan zou zijn in Sunna Islam, bij de profeet Mohammed.

" As Augustine later told it, his conversion was prompted by hearing a child's voice say "take up and read" (Latin: tolle, lege).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Augustinus_van_Hippo 

 

We hebben Sunna Imams die de Sunna Moslims vertellen dat als Omar boos deed tegen de profeet dan was het onderdeel van Islam.

Dus Sunna Islam leert de Moslims om de profeet aan te spreken zonder enig respect? hoor hier

https://www.youtube.com/watch?v=gBsofo6BhDg de titel van deze YouTube video:

When Umar (ra) Raised His Voice To The Prophet ﷺ | Yasir Qadhi van 5 jun 2021.

" even his anger it is Islamic in its own way" zei deze Imam. Zelfs de woede van Omar naar de profeet hoort bij Islam.

 

Bukhari leert dat Omar en Abu Bakr soms heftig ruzies hadden waar de profeet bij was, zonder respect voor de profeet te hebben en zich daarom in te houden. Lees hier https://sunnah.com/bukhari:4845?utm_source=chatgpt.com 

Koran zegt in 49:2: " O, jullie die geloven! Verhef jullie stem niet boven de stem van de Profeet noch spreek luid tegen hem, zoals sommigen van jullie luid tegen elkaar spreken, opdat jullie daden niet vruchteloos worden terwijl jullie dat niet beseffen."

 

Omar en Abu Bakr roddelen over mede Moslims. https://shamela.ws/book/8243/192#p1

De profeet werd boos en wilde geen vergeving voor Omar en Abu Bakr vragen bij Allah.

Vervolgens zegt dit boek direct na dit verhaal dat Allah de Moslims straft vanwege hypocrieten die bij de profeet waren en aan het roddelen waren over mede Moslims. https://shamela.ws/book/8243/193#p1 Dus dit boek zegt dat Omar en Abu Bakr hypocrieten waren.

en wat leert Koran over de hypocrieten?

🔹 Soera An-Nisa (4:145)

“Voorwaar, de hypocrieten zullen in de laagste diepten van het Vuur zijn, en jij zult geen helper voor hen vinden.”

🔹 Soera Al-Munafiqun (63:1-3)

“Wanneer de hypocrieten tot jou komen, zeggen zij: ‘Wij getuigen dat jij de Boodschapper van Allah bent.’ Allah weet dat jij inderdaad Zijn Boodschapper bent. En Allah getuigt dat de hypocrieten leugenachtig zijn. Zij hebben hun geloften gemaakt en verbreken deze, en zij brengen schade en kwaad. Zij zijn de echte ongelovigen, en Wij hebben voor hen een vernederende bestraffing bereid.”

🔹 Soera An-Nisa (4:138-139)

“Voorwaar, Allah heeft de hypocrieten beloofd zowel bestraffing in dit leven als in het Hiernamaals, en zij zullen geen helper hebben. Zij nemen hun geloften licht op en zetten zich tegen Allah en Zijn Boodschapper.”

 

En ander versie van deze hadith leert dat Omar en Abu Bakr ook de profeet hebben beledigd.

https://www.islamweb.net/ar/library/content/315/1582/حماد-بن-سلمة-عن-ثابت-البناني 

عن أنس بن مالك ، قال : كانت العرب تخدم بعضها بعضا في الأسفار وكان مع أبي بكر وعمر رجل يخدمهما ، فناما فاستيقظا ولم يهيئ لهما طعاما ، فقال أحدهما لصاحبه : إن هذا ليوائم نوم نبيكم - صلى الله عليه وسلم - فأيقظاه ، فقالا : ائت رسول الله - صلى الله عليه وسلم - فقل له : إن أبا بكر وعمر يقرئانك السلام وهما يستأدمانك ، فقال : أقرئهما السلام وأخبرهما أنهما قد ائتدما . ففزعا فجاءا إلى النبي - صلى الله عليه وسلم - فقالا : يا رسول الله ، بعثنا إليك نستأدمك فقلت : قد ائتدما ، فبأي شيء ائتدمنا ؟ قال : بلحم أخيكما ، والذي نفسي بيده إني لأرى لحمه بين أنيابكما قالا : فاستغفر لنا ، قال : هو فليستغفر لكما   .

en in deze versie zegt de profeet dat hij het vlees van een mede Moslim nog tussen de tanden van Omar en Abu Bakr ziet.

🔹 Soera Al-Hujuraat (49:12)

“O jullie die geloven! Vermijdt veel van het veronderstellen, want sommige veronderstellingen zijn zonden. En spioneren jullie niet en roddelen niet over elkaar. Zou iemand van jullie het leuk vinden dat hij het vlees van zijn broer eet dat dood is? En jullie verafschuwen dat. En vreest Allah, voorwaar, Allah is Berouw-vaardig, Meest Barmhartig.”

 

Abu hurayra zei dat het levensgevaarlijk is om open te zijn over wat Sahaba's fout hebben gedaan, kan leiden tot zijn dood

https://sunnah.com/bukhari:120?utm_source=chatgpt.com

 

De dochter van de profeet wilde Omar en Abu Bakr niet erkennen als de nieuwe leiders, na de dood van haar vader

https://archive.org/details/Al_Eaqd_Al_Farid/ef5/page/12/mode/2up

Terwijl Ali het lichaam wast van de profeet, verplicht Omar zijn vriend Abu Bakr om te gaan vechten om macht

عَنْ عُمَرَ ﵃ قَالَ:

حِينَ تَوَفَّى اللَّهُ نَبِيَّهُ ، إِنَّ الْأَنْصَارَ اجْتَمَعُوا فِي سَقِيفَةِ بَنِي سَاعِدَةَ، فَقُلْتُ لِأَبِي بَكْرٍ: انْطَلِقْ بِنَا، فَجِئْنَاهُمْ فِي سَقِيفَةِ بَنِي سَاعِدَةَ.

https://shamela.ws/book/735/3958#p1 

 

Abu Bakr en Omar geven hun misdaden toe. Abu Bakr geeft toe dat hij en Omar het huis van de dochter van Fatima in brand wilde steken en dat hij liever geen calipha was geweest https://archive.org/details/jamia_201707/page/n89/mode/2up 

 

De profeet stuurt Abu Hurarya met zijn schoenen naar Omar, Omar weigerde dit gebaar te accepteren en zegt tegen de profeet dat de profeet Mohammed de Moslims foutief Islam leert

https://shamela.ws/book/9442/6517#p1 lees deze pagina en die erna.

en Omar slaat Sahaba's zo hard tot ze moesten huilen. 

 

Hier vinden jullie het verhaal met abu hurarya en de schoenen van de profeet en hoe Omar de profeet een les heeft gelezen over wat juist is en wat niet, alsof de profeet een false profeet is. https://shamela.ws/book/30093/73  pagina 75

سيل الأقلام بفوائد من كتاب العلم من صحيح الإمام

[عبد الفتاح مصيلحي]

 

Het slaan van Sahaba's, (omar slaat abu hurarya) is wat de profeet heeft geleerd aan Omar zegt deze Sunna website in hun poging om dit te verdedigen en goed te praten. lees 

https://islamqa.info/ar/answers/345885/الجواب-عن-ضرب-عمر-بن-الخطاب-لابي-هريرة-في-حديث-النعلين

السؤال: 345885

في حديث في مسلم لأبي هريرة رضي الله عنه جزئية منه وقع في نفسي منها شيء على سيدنا عمر، والحديث : "كنت بين أظهرنا فقمت فأبطأت علينا"... يا أبا هريرة (وأعطاني نعليه) قال:(اذهب بنعلي هاتين فمن لقيت من وراء هٰذا الحائط يشهد أن لا إلٰه إلا الله، مستيقنا بها قلبه، فبشره بالجنة)، فكان أول من لقيت عمر.... فضرب عمر بيده بين ثديي فخررت لإستي، فقال: ارجع يا أباهريرة، فرجعت إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم، فأجهشت بالبكاء، وركبني عمر، فإذا هو على أثري، فقال لي رسول الله صلى الله عليه وسلم: (مالك يا أبا هريرة؟) قلت: لقيت عمر فأخبرته بالذي بعثتني به، فضرب بين ثديي ضربة، خررت لإستي، قال: ارجع، فقال له رسول الله صلى الله عليه وسلم: يا عمر! ما حملك على ما فعلت؟ قال: يا رسول الله! بأبي أنت وأمي، أبعثت أبا هريرة بنعليك، من لقي يشهد أن لا إله إلا الله مستيقنا بها قلبه، بشره بالجنة؟ قال: نعم قال: فلا تفعل، فإني أخشى أن يتكل الناس عليها، فخلهم يعملون، قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: فخلهم. رواه مسلم السؤال: عند (فضرب عمر بين ثديي..) سيدنا عمر ضرب أبا هريرة ضربة موجعة في مكان قاتل أحيانا، سبب وقوع أبي هريرة على الأرض، وإجهاشه بالبكاء لإحساسه بالظلم والإهانة، كيف فعل عمر ذلك، ألا يدل ذلك على عدم الاحترام، وعلى ظلم لم يندم عليه كعادته؟ هل لو كان أبو بكر موضع أبي هريرة أكان عمر ليفعل ما فعل؟ أراه مستحيلا، إذن السبب بوضوح عدم احترام. ثم إن أبا هريرة وهو عائد للنبي مجهش بالبكاء، اشتكى للنبي ما فعله عمر فلم يقل شيئا، بعكس حالات أخرى مثل عندما قال: (إنك امرؤ فيك جاهلية) فلم لم ينصفه النبي؟ فما جوابكم على هذه الشبهة عن عدم احترام عمر رضي الله عنه أو بعض الصحابة لأبي هريرة؟

ملخص الجواب

كان عمر بن الخطاب رضي الله عنه شديدا في دين الله، قويا في إقامته، لا تأخذه في الله لومة لائم، مجتهدا مُحدثَا مُلْهما، ينزل الوحي يؤيده، ينطق الحق على لسانه وقلبه، ما سلك فجا إلا وسلك الشيطان فجا غيره، يقدره النبي صلى الله عليه وسلم ويعرف له حقه وقدره، وهو مع ذلك لا يتصرف بالهوى، وما فعله مع أبي هريرة رضي الله عنه كان اجتهادا أقره عليه النبي صلى الله عليه وسلم، ولم يدفعه إيذاءً له، ولم يوقعه قصدا، وإنما أراد ألا يبشر الناس فيتكلوا، ومواقفه المشابهة مع الصحابة كانت كلها من هذا القبيل، وعلاقته مع أبي هريرة علاقة حب واحترام وتقدير متبادل، فرضي الله عنهم أجمعين.

 

Sunna Islam zegt dat er zaken zijn die Allah verbergt van de profeet maar openbaart aan Omar

Lees dit boek wat beweert dat Omar gevoelsmatig kon voelen wat goed was en wat fout was zonder eerst met de profeet te overleggen. Omar kreeg dit allemaal van Allah rechtstreeks

https://archive.org/details/alfirdwsiy1433_gmail_027_20180212_0643/page/162/mode/2up 

إبن تيميه الرسالة الصفدية pagina 162

Omar had geen tussenkomst nodig van de profeet om van Allah te ontvangen.

قبلكم محدثون فإن يكن في أمتي أحد فعمر" فعمر كان محدثا ملهما وهو أفضل المحدثين من هذه الأمة التي هي خير أمة أخرجت للناس وليس في أولياء هذه الأمة من يأخذ عن الله سبحانه شيئا بلا واسطة نبي

lees deel 1 pagina 253 van dit boek https://shamela.ws/book/22874/265 

كتاب الصفدية

[ابن تيمية]

 

Deze Sunna boek zegt openlijk dat de profeet voorkennis had en zou gezegd hebben dat als Allah de profeet Mohammed niet had gekozen als profeet, dan had Allah Omar gestuurd als profeet

وفي الترمذي (٢) عنه: «لو لم أُبْعَث فيكم لبُعِث فيكم عمر»، وفي اللفظ الآخر رواه أحمد وغيره: «لو كان بعدي نبيٌّ لكان عمر» (٣).

lees dit boek https://shamela.ws/book/1463/67 deel 1 pagina 20

كتاب الرد على الشاذلي في حزبيه وما صنفه في آداب الطريق

[ابن تيمية]

 

Omar had Koran niet nodig en had de profeet ook niet nodig maar had zelf een heilig geest, een gevoel, waarmee hij zaken kon raden die altijd waar en correct bleken te zijn. 

lees dit boek https://shamela.ws/book/18159/170 deel 1 pagina 73

ولله فراسة إمامِ المتفرسين، وشيخ المتوسمين: عمر بن الخطاب - رضي الله عنه - الذي لم تكن تخطئُ له فراسة، وكان يحكم بين الأمة بالفراسة المؤيدة بالوحي.

كتاب الطرق الحكمية في السياسة الشرعية - ط عطاءات العلم

[ابن القيم]

lees ook over dit stukje hier , sunna website

https://www.islamweb.net/ar/library/content/52/7026/باب-إسلام-عمر-بن-الخطاب-رضي-الله-عنه 

3653 حدثنا يحيى بن سليمان قال حدثني ابن وهب قال حدثني عمر أن سالما حدثه عن عبد الله بن عمر قال ما سمعت عمر لشيء قط يقول إني لأظنه كذا إلا كان كما يظن

 

Sunna Islam heeft geen moeite met het heilig verklaren van mensen. Niet alleen is Omar in Sunna Islam in essentie beter dan de profeet maar Bukhari is minstens net zo goed als de profeet, zijn kloon als het ware,. zijn gelijke. Lees hier hoe Bukhari en de profeet uit een zelfde graf opstaan. https://shamela.ws/book/13699/102  deel 1 pagina 103

وروى الخطيب عن نَجْم بن فُضَيْل، وكان من أهل الفَهْم، قال: رأيت النبي - صلى الله عليه وسلم - في المنام خَرَجَ من قبرهِ، والبخاري يمشي خلفه، فكان النبي - صلى الله عليه وسلم - إذا خطا خَطْوة يخطو البخاري، ويضع قدمه على خطوة النبي - صلى الله عليه وسلم

en hier blijft het niet bij. Sunna Islam leert jullie dat de profeet aan Moslims in dromen openbaart dat ze Koran moeten negeren en verlaten en zich beter moeten richten op ahadith boeken. specifiek de boeken van Bukhari

lees hier https://shamela.ws/book/13699/102 deel 1 pagina 103

وقال أبو زيد المَرْوَزِيّ: كنت نائمًا بين الركن والمقام، فرأيت النبي - صلى الله عليه وسلم - فقال لي: يا أبا زيد إلى متى تدرس كتاب الشافعي، ولا تدرس كتابي، فقلت: يا رسول الله! وما كتابك؟ فقال: جامع محمَّد بن إسماعيل.

وقال أبو جعفر العُقَيْلِيّ لما صنف البخاري كتاب "الصحيح" عرضه على علي بن المديني، وأحمد بن حنبل، ويحيى بن معين وغيرهم، فاستحسنوه، وشهدوا له بالصحة إلا أربعة أحاديث، قال العُقَيْلي: والقول فيها قول البخاري، فهي صحيحة.

وقال الحاكم: رحم الله محمَّد بن إسماعيل، فإنه هو الذي ألف الأصول وبين للناس، فكل من عمل بعده إنما أخذه من كتابه كمسلم فرق أكثر كتابه في كتابه، وتَجَلَّدَ فيه حق الجَلادة، حيث لم ينسبه إليه.

وقال أبو الحسن الدَّارَقُطْنِيُّ الحافظ: لولا البخاري لما راح مسلم ولا جاء، وقال أيضًا: إنما أخذ مسلم كتاب البخاري، فعمل به مستخرجًا وزاد فيه أحاديث.

en dit waarbij ze het nodig vinden om Muslim af te vallen en hem min of meer na-aper te noemen van Bukhari

وقال أبو الحسن الدَّارَقُطْنِيُّ الحافظ: لولا البخاري لما راح مسلم ولا جاء، وقال أيضًا: إنما أخذ مسلم كتاب البخاري، فعمل به مستخرجًا وزاد فيه أحاديث

 

Het beledigen en kleineren van de profeet kent geen grenzen. Hier leren ze in ahadith boeken dat Allah soms zaken verborgen houdt voor de profeet maar Allah deelt ze wel met Omar (en dus niet met Zijn profeet). zie de screen shot onderaan.

 

Hopelijk geeft dit jou een aanmoediging om te gaan onderzoeken en incha Allah de valse Satan versie van Islam te verlaten en terug te keren naar Allah en Zijn Koran Incha Allah