In naam van Allah is wat ons leven Halal maakt?

 

Wie Koran leest, weet inmiddels dat elk hoofdstuk begint met " In naam van Allah" . 

De koran die we nu hebben heeft een hoofdstuk die erin staat als apart hoofdstuk (Surat) en begint niet met ' In naam van Allah'. 

En dat is hoofdstuk 9 (hoewel dit de laatste of 1 van de laatste openbaringen was, conform Sunna Islam). 

wat is de reden hiervoor? Hoor deze bekende Imam het uitleggen vanuit zijn Sunna Islam:

https://www.youtube.com/watch?v=UZ56LdoWwdk

waar komt het op neer?

Mogelijkheid 1:

Ali de zoon van Abu Talib zou gezegd hebben dat deze Surat veel agressiviteit heeft en daarom niet gepaard kan gaan met de bekende opening van elk hoofdstuk waarin we benoemen en bevestigen dat Allah genadevol is. 

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ١

In de naam van Allah, de meest Barmhartige, de meest Genadevolle.

Aangezien Surat 9 (wat nu Tawba heet maar vroeger Bara-a heette) veel agressiviteit kent, is het doorgegeven zonder dit begin die we vinden in elk ander Surat.

Mogelijkheid 2:

Uthman ibn Affan heeft zelf bepaald om de Koran zo door te geven aan de Moslims, aangezien de profeet dood ging zonder hier zelf ooit duidelijkheid over gegeven te hebben. En Uthman, zegt deze Imam, is zeer betrouwbaar en is synoniem voor Koran en is zelfs dood aangetroffen met Koran tussen zijn handen, en dus doen we als Sunni Moslims wat Uthman heeft bepaald.

Aldus de Sunna Islam uitleg. en je ziet dat zelfs Koran onderzoekers die op later leeftijd claimen dat ze vooral Koran volgen en vragen stellen over de Sunna leer, ook deze uitleg hebben gekopieerd en benoemen op hun kanalen zoals Ali Mansour. Hoor https://www.youtube.com/watch?v=t15U1Ph4SBk

En ook hier is het argument dat een hoofdstuk in koran waarin Allah straffen benoemt, dus niet past bij de genadevolle Allah en dus daarom niet mag beginnen met ' In naam van Allah '....???? Maar elk Surat benoemt beloningen en straffen....??

 

En een ander bijkomende probleem is, stel dat je halverwege de Surat van hoofdstuk 9 Tawba moet stoppen met lezen? om welk reden dan ook? er belt iemand aan de deur? je wordt ziek? er komt iets tussen door? iets vraagt jouw aandacht? je stop met lezen. Hoe ga je daarna verder in deze Surat? zonder Bismillah? en is dat wat past bij hoe jij Allah en Koran eert? dit is wat Sunna Islam erover zegt. Hoor deze imam

https://www.youtube.com/watch?v=J8-p8r21nTs&t=1s

luister / kijk vanaf tijdstip 1:11. het komt erop neer. sommige zeggen wel Bismillah en anderen niet. afhankelijk van welk Sunna Kermis clown je volgt.

 

Wat Sunna Islam dus leert aan Sunna Moslims is dat de profeet, net als met zoveel andere zaken, zijn taak niet heeft volbracht. Want de vraag waarom hoofdstuk 9 niet begint met in naam van Allah, kent geen antwoord vanuit de leer van de profeet want dat heeft hij nooit besproken. 

En waarom dit een tekortkoming is van de profeet? is omdat dit alsnog uiteindelijk door de Koran die Uthman heeft doorgegeven beantwoord wordt, door Uthman zelf. Namelijk, we hebben geen helderheid van de profeet en nu heeft de profeet ons gedwongen dat we zelf antwoorden gaan zoeken en verzinnen. Moge Allah de Sunna Moslims vergeven en leiden, voor al deze tekortkomingen waarvan ze de profeet keer op keer van beschuldigen in sun duivels Islam versie.

 

Ik zeg daarom, vind wat je vindt in Koran en als het niet in Koran staat, volg dan de logica in eerste instantie en wat aannemelijk en eerlijk lijkt in de 2de instantie en Allah weet het beste. Maar wat opvalt in Koran zelf is dat Allah wil dat we altijd beginnen met en in Zijn naam en Allah weet het beste. Lees deze voorbeeld verzen:

https://quran.com/27?startingVerse=30

"Voorwaar, hij komt van Soelaimân en voorwaar, hij (luidt): "In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige."

Koran leert ons dat toen Sulayman wat ze noemen de koningin van Sheeba heeft uitgedaagd, in een directe toon, ook dan heeft Sulayman ' In naam van Allah' gebruikt om zijn bericht mee te beginnen!  Terwijl, dit was een confrontatie en provocatie wat Sulayman stuurde. Hij gaf ze geen ander keuze. Of jullie komen of ik kom met mijn leger! 

en daarbij, dit:

Koran leert ons dat we zelfs wat we eten, eten we ' In naam van Allah' , hoe kan dan zoiets zeer belangrijks als een Koran hoofdstuk niet beginnen met ' In naam van Allah' ..??

Lees deze voorbeeld verzen:

https://quran.com/al-anam/121

https://quran.com/al-anam/118

Is het dan niet eerder logisch om te zeggen dat Surat Al Tawba (hoofdstuk 9) een voortzetting is van hoofdstuk 8?

aangezien zelfs Sunna Islam zegt dat zowel hoofdstuk 8 en 9 dezelfde sfeer hebben / bespreken?  Allah weet het beste.

Hoofdstuk 8 heeft 75 verzen en hoofdstuk 9 heeft 125 verzen, tezamen 204 verzen. De langste Surat in Koran is hoofdstuk 2 en heeft 286 verzen. Dus qua lengte is dat absoluut geen belemmering, en qua inhoud en sfeer blijkbaar ook niet. Dus waarom kiezen we voor een gekke verklaring in plaats van kiezen voor een veilig verklaring? Namelijk dat 8 en 9 bij elkaar horen en daar begint alleen 8 met ' In naam van Allah'. en Allah weet het beste.

 

 

In Koran vind ik een onderscheid tussen 'Moshrik' en ' Kafir' wat toegepast wordt bij de Joden en Christenen en hoe deze zelfde termen worden toegepast bij de overige groepen. Het zit hem namelijk in het feit dat hoewel Koran soms ook de Joden en de Christenen dit soort termen geeft, staan ze in het grote plaatje dichterbij ons dan andere religies. Alsof Allah ons wil leren, en Allah weet het beste, dat we hoe dan ook, de dialoog gaande moeten houden, en het contact, met de Joden en de Christenen, omdat ze tenminste nog wel geloven zoals wij geloven. Lees zo een Koran ideologie bijvoorbeeld in deze vers, waarbij Allah als voorwaarde stelt dat ze geloven in zoiets als waarin wij ook geloven en dat dit voldoende is.

https://quran.com/al-baqarah/137

het feit dat Allah ons toestemming geeft om van hun eten te eten (op alcohol en varkensvlees na), terwijl Koran erkent dat ze niet meer correct geloven? wil zeggen dat het gaat om de Joden en de Christenen zoals ze nog steeds zijn vandaag de dag.

https://www.almaany.com/quran-b/أَهْلَ-الْك%D9%90تَاب%D9%90/

https://www.almaany.com/quran-b/النَ%D9%91صَارَى/

zeker wat betreft de Christenen ook, lees https://quran.com/5?startingVerse=116 

en Allah weet het beste.

 

Dan komen we nu aan bij wat maakt dat eten Halal of niet Halal is en wat mag ik dus als Moslim allemaal eten? 

wat vreemd is bij Sunna als het om dit punt gaat (maar Sunna voor mij is een groot circus aan tegenstrijdigheid sowieso)

als het om eten gaat , zegt Sunna dat je NOOIT en NOOIT wat mag eten waar de naam van Allah niet over gesproken is. Dat, terwijl Allah zeer helder wat anders zegt in Koran. Lees bijvoorbeeld deze vers:

https://quran.com/5?startingVerse=5

" Op deze dag zijn alle goede (zaken) voor jullie toegestaan gemaakt, en het voedsel (geslachte dieren) van de Lieden van de Schrift is jullie toegestam en jullie voedsel is hun toegestaan." 

en in een engelse vertaling van Al Hilali & Khan zeggen ze zelfs dit:

" Made lawful to you this day are At-Tayyibât [all kinds of Halâl (lawful) foods, which Allâh has made lawful (meat of slaughtered eatable animals, milk products, fats, vegetables and fruits)]. The food (slaughtered cattle, eatable animals) of the people of the Scripture (Jews and Christians) is lawful to you and yours is lawful to them."

en ik haal uit deze vers wat ik wil benadrukken:

"The food (slaughtered cattle, eatable animals) of the people of the Scripture (Jews and Christians) is lawful to you"

vertaald: “Het voedsel (geslachte dieren, eetbare dieren) van de mensen van het Boek (de Joden en de Christenen) is voor jullie toegestaan.”

en desondanks zegt Sunna Islam, we trekken ons niets aan van deze ruimte die Allah geeft en verbieden Moslims om iets te nemen waar de naam van Allah niet over gesproken is. Dus een Koran Surat mag zonder de naam van Allah maar vreten??? nee absoluut niet!!! aldus Sunna Islam.

 

Ik woon in een Westerse land waarbij het land zelf zegt haar beginselen te passeren op het Jodendom of het Christendom. Mag ik dan eten wat ik in de supermarkten vind? of mag ik alleen eten wat ik in supermarkten vind met alleen Halal sticker op?

Ik krijg een indruk uit Koran dat we als Moslims bij alles de naam van Allah uitspreken om daarmee te markeren dat alles wat we doen, doen we rekening houdend met wat Allah zegt. waarom? lees deze vers: https://quran.com/al-anam/162

Dus ik draag mijn heel leven over aan Allah. Dat wil voor mij zeggen, ik erken Allah en gedenk en bedank Hem bij alles en in alles wat ik doe.

Alsof we hieruit concluderen dat er maar twee manieren zijn om te leven; je leeft voor Allah of je leeft voor Satan. 

Dit maakt alleen maar nog meer helder waarom we alleen maar Islam kunnen praktiseren wat we vinden in Koran, waarin alles ons geleerd wordt in naam van Allah door Allah zelf. De rest is namaak en onbetrouwbaar.  De rest van de zaken die we hebben in ons levens, bepalen we aan de hand van het doel en wat mogelijk is. Waar plaats ik een weg, een verkeerslicht? hoe bestuur ik het land? Hoe bouw ik mijn huis? welk kleding kleuren draag ik wel of niet? lust ik friet of liever groeten? Dit bepaal ik, buiten Koran om, omdat deze zaken niet direct betrokken zijn bij wat Allah Haram en Halal heeft verklaard. Dus toets of wat jij wilt doen voorkomt in wat Allah Halal of Haram heeft verklaart en als dat niet zo is, dan is dat naar eigen inzicht, zolang het niet bedoeld is als omzeiling van de wetten van Allah of misleiding of beschadigen van jezelf of van anderen, als je snapt wat ik bedoel.

Wat Halal eten betreft?

Laten we deze voorwaarde lezen wat we vinden in Koran:

 

https://quran.com/6?startingVerse=118

"Eet dan van hetgeen waarover de Naam van Allah is uitgesproken (tijdens het slachten?), als jullie in Zijn Verzen geloven."

https://quran.com/6?startingVerse=119

"En wat is er met jullie, dat jullie niet eten van hetgeen waarover de Naam van Allah is uitgesproken, terwijl Hij jullie waarlijk heeft uiteengezet wat Hij jullie heeft verboden, behalve hetgeen waartoe jullie waren genoodzaakt. En voorwaar, de meesten doen (de mensen) zeker dwalen door hun begeerten, zonder kennis. Voorwaar, jouw Heer, Hij kent de overtreders beter."

https://quran.com/6?startingVerse=121

"En eet niet van hetgeen waarover (tijdens het slachten) de Naam van Allah niet is uitgesproken en voorwaar, dat is zeker een zware zonde. En voorwaar, de Satans fluisteren hun vrienden in om met jullie te redetwisten en als jullie hen gehoorzamen, dan zullen jullie zeker veelgodenaanbidders worden."

 

Deze verzen, zonder verder studie, lijken ons te leren dat we alleen maar mogen eten wat geslacht is door een Moslim en waarbij de naam van Allah dus is uitgesproken. Vooral omdat we in vers 121 lezen en ik citeer: ".. En eet niet van hetgeen waarover (tijdens het slachten) de Naam van Allah niet is uitgesproken en voorwaar, dat is zeker een zware zonde.."

Maar als dit de strekking was van wat Allah ons wil leren dan hadden wij nooit in deze zelfde Koran gehad, deze vers:

https://quran.com/al-maidah/5

Namelijk dat we als Moslims het eten van de mensen van het boek mogen eten of zoals ik hier eerder heb laten zien, zoals sommige Koran vertalers het zo concreet vertalen dat ze spreken van het eten van Joden en Christenen.

 

Wat denk ik dan dat er aan de hand is?

Als we een dier opofferen aan Allah en dus tijdens Haj, dan is 1 van de doelen van de Haj JUIST er zijn om Allah te bedanken voor wat Hij ons geeft en dus dan is een dier opofferen in naam van Allah JUIST 1 van de doelen van de Haj. Niet bijkomend zaak maar 1 van de hoofdzaken juist.

https://quran.com/22?startingVerse=28

en lees ook deze vers https://quran.com/22?startingVerse=34 

maar let op: dit wil niet zeggen dat het dus daarom ook Allah letterlijk bereikt en dat Allah dit vlees vraagt of nodig heeft.

lees https://quran.com/al-hajj/37 

 

Maar buiten de Haj om, dient het eten om onszelf in leven te houden. Buiten de Haj om zijn we bezig met ons leven te leiden in al haar facetten en alles wat het met zich mee brengt, dus ook het werken, dus jouw brood en lot najagen als het ware en dat kan je brengen op allerlei plekken waar je niet altijd beschikt over de mogelijkheid om jouw eigen dier / vlees te slachten en/of jouw eigen voedsel een halal procedure te laten ondergaan als het ware. Kijk maar naar ons hier in Nederland. Hier zijn we uiteindelijk beland door allerlei keuzes wat ons vaders en moeders hebben gemaakt. en dan geldt een ander ruimte die we als Moslims mogen nemen. Namelijk, de op 1 na beste optie. Het eten van de Joden en Christenen (en het daarbij ook laten, dus niets van Hindu's eten bijvoorbeeld of Budhisten en andere religies buiten Jodendom en Christendom om).

Lees https://quran.com/al-maidah/5

waarom? Omdat Joden en Christenen in Koran worden gezien als het product van de leer van Allah via de voorgaande profeten. De Joodse profeten en via Jezus. Dat de religie inmiddels vervormd is, is 1 zaak maar bovenaan staat dat deze 2 religies in ieder geval God erkennen bovenaan (zelfs de Christenen spreken van God de vader). Dit is nog altijd beter dan religies die mensen, dieren aanbidden of draken of geesten enz. 

Nogmaals, ja, Christenen aanbidden God niet in de juiste vorm, daar moeten we helder over blijven. Dat weet Allah en dat lezen we in deze vers 

Jezus doet een pleidooi bij Allah voor de Christenen: " https://quran.com/5?startingVerse=118" 

Maar wat we uit deze vers halen hoe dan ook, is dat Allah Jezus toestaat om deze pleidooi überhaupt te houden en Allah weet het beste.

En ik hoef eigenlijk zelf niet verder te gaan zoeken en te filosoferen waarom of waarom niet. Allah zegt en dus blijft het daarbij.

lees https://quran.com/al-maidah/5 

 

Joden slachten eigenlijk conform de Koran Haj vers

https://www.myjewishlearning.com/article/kosher-slaughtering-an-introduction/

vs Koran https://quran.com/al-hajj/28 

 

en Christenen slachten conform deze manier? lees hier een interessant discussie vanuit de perspectief van een Christen.

https://christianity.stackexchange.com/questions/55309/did-some-christian-sects-ever-hold-the-opinion-that-ritual-slaughter-was-obligat

die zover gaan om te zeggen dat mogelijk Moslims de Christenen opnieuw hebben geleerd dat ritueel slachten een onderdeel moet worden van hun religie (nadat de Christenen het niet meer deden voor een tijd).

Christenen slachten in naam van hun God, 3-eenheid God. Er zijn Sunna ideologieën die zeggen daarom mogen we deze Koran vers niet meer toepassen. Lees https://quran.com/al-maidah/5 want volgens deze ideologie zouden de Christenen eerder, in de tijd van de profeet Mohammed, slachten in naam van God alleen. Maar dit kan nooit waar zijn want we hebben deze vers in Koran. Lees https://quran.com/an-nisa/171

" O, Mensen van het Boek, overtreedt niet de grenzen van jullie godsdienst, zeg niets van Allah dan de Waarheid. De messias Isa, de zoon van Maryam was (niets meer) dan een Boodschapper van Allah en Zijn woord (‘wees en het is’) dat Hij aan Maryam zond en uit een Geest van Hem voortkomend. Geloof dus in Allah en Zijn Boodschappers. Zeg niet dat Allah ’drie’ is. Stop! (Het is) beter voor jullie. Want Allah is (de enige) de Ene God, Verheerlijkt zij Hij (ver verheven is Hij) boven het hebben van een zoon. Aan Hem behoort alles wat in de hemelen is en alles wat op aarde is. En Allah is Voldoende voor de regeling van zaken." 

Dus de 3-eenheid bestaat al heel lang en zeker bestond het toen ook al, toen Koran geopenbaard werd. Waardoor we concluderen dat we desondanks het eten van de Christenen mogen eten. Allah weet het beste. Want als dat hun God is (wat het ook is, de 3-eenheid) dan is dat hoe ze alles zegenen en dat zien we vandaag de dag ook zo gebeuren.

 

Dus wat je vindt binnen Sunna Islam is dat ze van alles zeggen en vertellen en de conclusie is dat je alleen het eten mag eten van de Joden en Christenen als ze het op de Islamitische manier doen en in naam van Allah. Maar als ze dat zouden doen, dan waren ze niet in Koran geclassificeerd als de mensen van het boek en had Allah ze gewoon Moslims of Moeminoen genoemd. Vreemd gedachtengang van Sunna Islam waarbij nogmaals helder wordt hoe Sunna Islam zich tegen Koran keert, als het niet goed genoeg voelt voor hun, ondanks wat Allah zegt. Allah weet het beste.

Lees hier de Sunna gedachtengang hierover https://www.islamweb.net/en/fatwa/475102/conditions-of-eating-meat-slaughtered-by-christians 

 

In principe horen Christenen ook een slacht ritueel te hebben, die ze overnemen van de Joden. Maar Christelijke leiders hebben bepaald dat Jezus het ultieme offer was en na hem kan er geen offer komen. Dus je offert niet meer als Christen maar je zegent je eten nog alleen maar.

lees deze christelijke ideologie https://billygraham.org/answers/why-dont-we-still-do-animal-sacrifices-like-the-people-were-commanded-to-do-in-those-days en lees https://www.cfaith.com/why-dont-christians-offer-animal-sacrifices-anymore/ 

en lees https://stonebrook.org/resources/sermons/hebrews-101-25-the-perfect-sacrifice 

Christenen maken ook geen onderscheid meer tussen ritueel slachten of niet en Christenen citeren ook geen bijvel verzen als ze slachten en tegelijkertijd maakt het voor de Christenen ook niet meer uit of ze vlees eten van een Jood of Moslims of Hindu. waarom?

lees https://www.ucg.org/learn/bible-questions-and-answers/should-christian-farmers-butcher-animal-following-halal-practices 

en ik highlight eruit dit:

In the chapter, "Does the New Testament Abolish Meat Distinctions?"  the study aid states, “Paul explained that ‘an idol is nothing’ (1 Corinthians 8:4), clarifying that it was not intrinsically harmful to eat meats that had been sacrificed to an idol. That an animal had been sacrificed to a pagan god had no bearing on whether the meat was suitable for food.”

The study aid discusses 1 Corinthians 8 on the subject of meats that had been offered to pagan idols. The apostle Paul explained that offering meats to idols does nothing to change the nutritional value of that meat—and it can be eaten if it is “clean” meat according to God’s food laws of Leviticus 11.

 

en 

"

We can apply Paul’s statement in 1 Corinthians 8:4 as a principle. Truly the “idol is nothing.” From this we can conclude that meat today is not altered in any way even when it is slaughtered according to halal or kosher laws. The same is true for any practice among peoples around the world where clean meats may be offered to a god, idol or to nature itself.

Foods that are marked halal or kosher will have been blessed by a cleric or priest or rabbi. That does not mean we cannot enjoy the roast, chicken or fish—as long as they are clean meats. The Bible also teaches us that “whatever is not from faith is sin” (Romans 14:23). If eating foods that are marked as being acceptable according to halal or kosher laws bothers a person, he or she should not consume it or try to coerce others to eat it."

 

Dus dat maakt het voor ons makkelijker. Als Christenen strict genomen niet slachten in naam van Jezus en dus ook geen ritueel slachten kennen? dan blijft over van de 2 groepen in Koran, de Joden en Joden aanbidden 1 God (uitzonderingen daar gelaten, van sektes die duidelijk als sektes te identificeren zijn, Kabbalah enz.).

 

Daarbij; dit is juist exact waarom ik als Moslim in het westen vlees zou kunnen halen en zou mogen eten van de Nederlandse supermarkten.

Omdat dit vlees puur geproduceerd wordt voor commercieel doeleinden en niet in de supermarkt ligt NADAT via een Christelijk ritueel is gegaan.

Dus er is helemaal niets uitgesproken over dit vlees in de Nederlandse supermarkten. Noch de naam van Jezus noch van een andere God.

Dus is dit vlees wat niet opgeofferd is aan een God en dus is het een blanco vlees als het ware die ik DAN als Moslim onderwerp aan Allah als ik het koop door eerst ' In naam van Allah' te zeggen voordat ik begin met het voorbereiden (klaar maken ) daarvan.

en dan voldoe ik aan deze Koran vers: 

https://quran.com/al-baqarah/173

"Voorwaar, Hij heeft voor jullie verboden het gestorvene (het niet ritueel geslachte), bloed, varkensvlees, en dat waarover (bij het slachten) een andere naam dan die van Allah is uitgesproken. Maar wie door nood gedwongen is, zonder dat hij het wenst en niet overdrijft, dan is het voor hem geen zonde. Voorwaar, Allah is Meest Vergevensgezind, Meest Barmhartig."

https://quran.com/al-anam/121

"En eet niet van hetgeen waarover (tijdens het slachten) de Naam van Allah niet is uitgesproken en voorwaar, dat is zeker een zware zonde. En voorwaar, de Satans fluisteren hun vrienden in om met jullie te redetwisten en als jullie hen gehoorzamen, dan zullen jullie zeker veelgodenaanbidders worden."

https://quran.com/al-maidah/3

"Verboden voor jullie zijn het kadaver, het bloed en het van de varkens en hetgeen waarover anders (dan de Naam) van Allah is uitgesproken, het gewurgde, het geslagene, het gevallene, het gestokene en dat waar de wilde dieren van gevreten hebben - behalve wat jullie geslachte hebben - on (verboden zijn) wat op de afgodsaltaren geslacht is en wat jullie met pijlen verloten. Dat is een zware zonde. Op deze dag wanhopen degenen die ongelovig zijn aan (de bestrijding van) jullie godsdienst. Vreest hen niet, maar vreest Mij. Vandaag heb Ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb Ik Mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb Ik de Islam voor jullie als godsdienst gekozen. En wie door honger gedwongen is, zonder neiging tot zonde: Allah is dan Vergevensgezind, Meest Barmahartig."

 

Het feit dat Allah in uitgebreide verzen zover gaat dat Hij ons leert dat er een classificatie is van vlees wat Haram is, als het opgeofferd is aan andere Goden, betekent dat dit een harde vooraarde is die we moeten praktiseren zonder uitzondering in alle andere gevallen. Maar, Koran geeft ons een uitzondering, namelijk:

https://quran.com/al-maidah/5

"Op deze dag zijn alle goede (zaken) voor jullie toegestaan gemaakt, en het voedsel (geslachte dieren) van de Lieden van de Schrift is jullie toegestam en jullie voedsel is hun toegestaan. (Toegestaan om mee te trouwen zijn:) de eerbare vrouwen onder de gelovige vrouwen en de eerbare vrouwen onder degenen die de Schrift vóór jullie gegeven is; indien jullie hun hun bruidschatten geven, in eerbaairheid handelend en niet in ontucht en neemt Seen minnaressen. En degene die het geloof verwerpt: zijn werk draagt waarlijk geen vrucht en hij behoort in het Hiernamaals tot de verliezers." 

 

En zoals je ziet, spreekt deze vers niet over bijzondere situaties. want anders had Allah dit gezegd zoals we dat vinden in deze vers. Lees

https://quran.com/al-baqarah/173

" Voorwaar, Hij heeft voor jullie verboden het gestorvene (het niet ritueel geslachte), bloed, varkensvlees, en dat waarover (bij het slachten) een andere naam dan die van Allah is uitgesproken. Maar wie door nood gedwongen is, zonder dat hij het wenst en niet overdrijft, dan is het voor hem geen zonde. Voorwaar, Allah is Meest Vergevensgezind, Meest Barmhartig."

 

en pak hierbij deze 2 Koran verzen:

https://quran.com/al-anam/145

" Zeg: "Ik vind in wat aan mij is geopenbaard geen verbod dat een eter iets eet, behalve wanneer het een kadaver dier is, of stromend bloed of vakensvlees. Want voorwaar, het is onrein, of zwaar zondig waarover iets anders dan de Naam van Allah is uitgesproken. Wie dan door nood gedwongen is (daarvan te eten), zonder dat hij het wenst en zonder dat hij overdrijft: voorwaar, dan is jouw Heer Vergevensgezind, Meest Barmhartig."

en https://quran.com/an-nahl/115

" Voorwaar, Hij heeft jullie het kadaver en het bloed en het vlees van het varken en hetgeen waarover anders dan (de Nam van) Allah afgeroepen is verboden. En wie ertoe genoodzaakt is, zonder begeerte en zonder overdrijving: voorwaar, Allah is dan Vergevensgezind, Meest Barmhartig."

 

Daar waarbij Allah spreekt over wat we KUNNEN eten als we ECHT NIET ANDERS kunnen, valt het eten van de Joden en de Christenen niet onder

(varkens vlees uiteraard wel want het is hier wel genoemd). Allah weet het beste.

 

en in deze vers zegt Allah 

https://quran.com/al-anam/119

"En wat is er met jullie, dat jullie niet eten van hetgeen waarover de Naam van Allah is uitgesproken, terwijl Hij jullie waarlijk heeft uiteengezet wat Hij jullie heeft verboden, behalve hetgeen waartoe jullie waren genoodzaakt. En voorwaar, de meesten doen (de mensen) zeker dwalen door hun begeerten, zonder kennis. Voorwaar, jouw Heer, Hij kent de overtreders beter."

 

Dus alleen wat Koran specifiek aangeeft als VERBODEN of anders TOEGESTAAN OMDAT JE NIET ANDERS KUNT is al het andere Halal.

en dat is dus inclusief het eten van de Joden en van de Christenen, mits rekening houden met het bovenstaande. en Allah weet het beste.

 

Hoor wat deze bekende Saudi Sunni Imam zegt, als het gaat om zijn visie vanuit Sunna Islam,

https://www.youtube.com/watch?v=1nDnUNHqoGc

"vermijd alcohol en vermijd varkensvlees en buiten deze 2, eet en vraag niet hoe het geslacht is"

Het is belangrijk dat deze Imam deze visie heeft en deelt, aangezien dit ook de Imam is die Sunna Islam onlangs heeft bekritiseerd 

zie deze video van mij daarover en zijn origineel video 

https://www.youtube.com/watch?v=4hmwa9V6mmc

https://www.youtube.com/watch?v=PR3XgXQbuQY 

en we hebben een ander Sunna imam die hetzelfde zegt

https://www.youtube.com/watch?v=iIPGhceKpsA

kijk vanaf 6:03 minuten. waarbij deze Imam weer zegt, nee, wat Christenen en Joden slachten in een ander naam dan de naam van Allah is verboden. Maar Koran geeft zoveel namen aan Allah. en daarbij nogmaals, Koran geeft toestemming en dus neem ik die toestemming.

 

en hier is een Shia geleerde die zegt totaal wat anders

https://www.youtube.com/watch?v=EbaI4VStC5s

Namelijk hier is niet het eten zelf wat toegestaan is (van de Joden en Christenen) maar dat we daarin handel drijven met elkaar.

en deze Shia imam zegt nee, we mogen ten alle tijd alleen eten wat van Moslims is en nooit van Joden of Christenen.

https://www.youtube.com/watch?v=RcDslDFQnFA 

en deze visie is helemaal niet te onderbouwen vanuit Koran. 

 

Maar let op: leef je in bijvoorbeeld India, China, Japan, en dat soort landen waarbij een " niet-Abraham" religie wordt gepraktiseerd? dan mag je daar niets eten als het om vleeswaren gaat, daar moet je dan wel OF Halal vlees vinden of anders vegetarisch eten en Allah weet het beste.

 

Wil je veilig blijven en met een geruste hart en gevoel, voor jezelf? koop altijd alleen bij de halal slager! Klaar!

Het slachten in naam van Allah leert ons verschillende zaken zoals:

* het afleren van allerlei vreemde rituelen vol achterlijkheid

* het afleren van het erkennen van allerlei Goden die allerlei achterlijke zaken met zich mee brengen en 

* het afleren van allerlei leefstijlen als gevolg van het aanbidden van meerdere Goden

En juist in iets wat zo belangrijk is als voedsel (zo blijven we in leven), maakt Allah een statement en wil ons juist DAAR het een leren en het ander afleren en Allah weet het beste. Allah leert de mens om zichzelf te bevrijden van allerlei gekke religies en vreemde goden die erbij horen en gekke rituelen.

 

Voor naslag:

Koran verzen die gaan over het benoemen van Allah's naam.

https://www.almaany.com/quran-b/اسْمَ-اللَ%D9%91ه%D9%90/

In het Arabisch.

 

India heeft een groot samenleving probleem, door hun religie die koeien heilig verklaart

https://www.foodlog.nl/artikel/indiaas-dilemma-hoe-eet-je-een-koe-die-je-niet-mag-slachten

.

Maak jouw eigen website met JouwWeb