Voorbeelden van ahadith die een andere kant laten zien van: Abu Bakr en Omar laten zien
Koran 9:118: " En (Hij vergaf ook) de drie die waren achtergebleven totdat de aarde, met al haar wijdsheid voor hen te nauw werd en zij begrepen dat er geen vlucht voor Allah was en geen toevlucht behalve bij Hem. Toen aanvaarde Hij hun berouw, opdat zij berouwvol zouden blijven. Waarlijk Allah is Berouwaanvaardend, Gernadevol."
Ik heb mij altijd afgevraagd of dit: Abu Bakr, Omar en Uthman waren? Allah weet het beste
Abu Bakr en Omar roddelen en de profeet naam ze het zeer kwalijk en wilde geen vergeving voor ze vragen bij Allah
https://shamela.ws/book/8243/192#p1
Allah straft de Moslims tijdens een reis (met de profeet erbij) door zware wind op ze af te sturen. Deze straf is vanwege de zonden van Abu Bakr en Omar
https://shamela.ws/book/8243/193
Ali en Abbas (let op: conform ahadith boeken zelf; door de profeet aangewezen als zeer betrouwbare mannen en Ahl Al Bayt in ahadith Sahih) omschrijven Abu Bakr en Omar beiden als leugenaars, zondaars, verraders en bedriegers
https://shamela.ws/book/711/5436
In deze versie van dit zelfde incident, zou Ali en Abbas weer gezegd hebben dat Abu Bakr en Omar beiden onrechtvaardig zouden zijn en los van Allah (dus corrupte Moslims).
https://shamela.ws/book/13174/10573
Dit zelfde incident maar dan nu zoals Bukhari het doorgegeven zou hebben in zijn Ahadith Sahih. Bukhari heeft de woorden die door Ali en Abbas zijn gebruikt om Abu Bakr en Omar te omschrijven vervangen met " dat en dat" وَأَقْبَلَ عَلَى عَلِيٍّ وَعَبَّاسٍ تَزْعُمَانِ أَنَّ أَبَا بَكْرٍ كَذَا وَكَذَا
Dus Bukhari heeft censuur toegepast. Wederom, een voorbeeld van hoe ahadith boeken onder dwang zijn geschreven en politieke tint hebben, of op zijn minst gezegd; ahadith boeken geven niet alles eerlijk en transparant door.
https://shamela.ws/book/1284/3510
Abu Bakr geeft de opdracht aan Omar om het huis van de dochter van de profeet in brand te steken en daarbij de dochter van de profeet , Fatima, en haar man, Ali en de oom van de profeet Abbas te vermoorden als Omar het nodig vindt.
https://archive.org/details/Al_Eaqd_Al_Farid/ef5/page/n11/mode/2up
Abu Bakr geeft zijn zware zonden / fouten toe
https://archive.org/details/jamia_201707/page/n89/mode/2up
Abu Bakr en Omar wilden de profeet vermoorden tijdens zijn terugreis uit Tabuk
https://shamela.ws/book/8376/1710
De verteller hier is الوليد بن عبد الله بن جميع en hoewel hij, vanwege dit verhaal, in ahadith boeken nu als leugenaar wordt neergezet, is hij zowel door Bukhari en Muslim gebruikt als authentieke bron:
https://shamela.ws/book/10438/9726
maar kijk nu dan
https://shamela.ws/book/5881/624
https://shamela.ws/book/3722/16584
Walid Ben Jumai3 is betrouwbaar volgens Bukhari
https://ketabonline.com/ar/books/54824/read?part=1&page=570&q=الوليد%20بن%20جميع
Walid Ben Jumai3 is betrouwbaar volgens Muslim in 2 ahadith gebruikt
en
En het is deze Walid die ons vertelt dat Abu Bakr en Omar o.a. de profeet hebben willen vermoorden
https://shamela.ws/book/767/5071
En wie dit ontkent, bevestigt alleen maar voor zichzelf dat ahadith boeken tegenstrijdigheden hebben en zelf niet meer weten welk bron nog wel of niet betrouwbaar is.
En we vinden in een ander ahadith boek dat 1 van de twee mannen die bij de profeet waren gezegd zou hebben dat als hij de hele waarheid zou vertellen, hij niet geloofd zal worden door de meeste Moslims. Denk hierover na!
https://shamela.ws/book/3722/2585
قال حذيفة: لو حدثتكم بحديث لكذبني ثلاثة أثلاثكم، قال: ففطن له شاب فَقَالَ: من يصدقك إذا كذبك ثلاثة أثلاثنا؟ فَقَالَ: إن أصحاب مُحَمَّد صَلَّى اللَّهُ عَلَيْه وسلم كانوا يسألون رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وسَلَّمَ عَن الخير وكنت أسأله عن
الشر. قال: فقيل له: ما حملك على ذلك؟ فَقَالَ: إنه من اعترف بالشر وقع في الخير.
وَقَال أَبُو هلال، عن قتادة، قال حذيفة: لو كنت على شاطئ نهر، وقد مددت يدي لأغترف فحدثتكم بكل ما أعلم ما وصلت يدي إلى فمي حتى أقتل!
Omar bleef vragen (niet zeker van zichzelf? hij was immers al de hemel beloofd) of de profeet hem als hypocriet had gecategoriseerd
https://shamela.ws/book/158/36
Maar wat dit allemaal nog meer verdacht maakt is weer de censuur die wederom toegepast is in ahadith rondom dit verhaal.
We lezen in dit boek
https://shamela.ws/book/2677/394
Omar vertelt Hutahyfa (die gezworen had geen uitvaart bij te wonen van de mannen die de profeet hebben willen doden, Tabuk)
dat 1 van de Sahaba is overleden. Maar Huthayfa bleef zitten bij de ingang van de Moskee en ging niet met Omar mee.
De censuur is toegepast op de naam van de overleden Sahaba (wie is dat? in dit boek is het slechts vermeld als Fulan, bekend term die eerder gebruikt is in plaats van Abu Bakr of Omar). Deze hadith is o.a. ook bij Ben Kathir en die doet exact dezelfde censuur.
Hoewel we in dit verhaal lezen dat Omar vroeg of de profeet hem als hypocriet zag (hadith Sahih) weigert b.v. Ibn hazm om deze hadith te accepteren. Alleen maar omdat hij het onlogisch vindt dat Omar die gevraagd zou hebben over zichzelf. Dus logica wat zeer persoonlijk is, is voor Ibn Hazm een reden om ahadith die in andere boeken als Sahih staan toch te weigeren.
Maar in dit boek lezen we wederom Fulan wa Fulan in een hadith waarbij de profeet verteld zou hebben wie de Sahaba's zouden zijn voor wie hij niet mag bidden (tijdens hun uitvaart(
https://shamela.ws/book/7861/19222
en inmiddels, zoals ik heb laten zien in eerdere video's, is de term ' Fulan en Fulan ' let op hoe dat altijd om een paar gaat, gebruikt bij Abu Bakr en Omar.
in Sahih Muslim krijgen we een hint over de hypocrieten. Deze hint is ingepakt (mogelijk uit angst) en we lezen het in een gesprek over wie Ali hebben tegen gewerkt.
https://shamela.ws/book/1727/6968
عن قيس قال:
قلت لعمار: أرأيتم صنيعكم هذا الذي صنعتم في أمر علي
en het antwoord is ; de profeet heeft gezegd dat er 12 hypocrieten zijn onder de Sahaba van de profeet die nooit de hemel zullen betreden.
ولكن حذيفة أخبرني عن النبي صلى الله عليه وسلم قال: قال النبي صلى الله عليه وسلم "في أصحابي اثنا عشر منافقا. فيهم ثمانية لا يدخلون الجنة حتى يلج الجمل في سم الخياط. ثمانية منهم تكفيكهم الدبيلة وأربعة" لم أحفظ ما قال شعبة فيهم.
Terug naar de ingepakte hint; wie Ali hebben tegen gewerkt zijn natuurlijk in het begin Abu Bakr en Omar en later o.a. Aicha.
Ahadith Sahih zeggen zelf dat de profeet gezegd zou hebben dat niet alle Sahaba's de hemel in zullen gaan.
Omar wil de profeet niet gehoorzamen (wetend dat de profeet altijd de waarheid spreekt)
https://archive.org/details/Shar7_Nawawi_Muslim/25.0%20-%20كتاب%20الوصية/page/n7/mode/2up
Abu Bakr wilde de profeet laten doden voordat hij kon vertrekken naar Medina (naar de grot)
Abu Bakr installeert of wordt geinstalleerd als de opvolger van de profeet in Medina. Een zeer belangrijk plek.
En de ander zeer belangrijke plek voor Moslims is Mekka. Deze geeft Abu bakr aan 1 uit de familie die de vijand was van de profeet. Vanuit zijn oom Abd Shams: waarvan ahadith Islam zelf zegt dat de profeet deze familie nooit heeft gemogen en nooit heeft vertrouwd en hem altijd hebben verraden. Zijn familie uit zijn oom Abd Shams. Uit deze familie komt ook Uthman ibn Affan. Neef van de profeet via deze tak conform ahadith Islam. Uthman was de schrijver van Abu Bakr, naast Ali. Dus Uthman wist altijd alles op voorhand en wist alle plannen en alles wat er gaande was, met wie, waar, hoe en wanneer. Een zeer gevoelig positie om te hebben. En deze positie deelde hij met Ali. Uthman is binnengehaald door Abu Bakr. Abu Bakr zei tegen de profeet dat Uthman oprecht was en Moslim wil worden en bracht hem onder zijn garant zeg maar bij de profeet. Dat moet er bij gezegd worden. Uthman, kwam via Abu Bakr binnen bij de profeet. Hoewel Uthman de neef is van de profeet, kwam Uthman niet zelf naar de profeet maar is binnen gehaald door Abu bakr. Is dat niet vreemd?
Uthman nogmaals, uit de familie tak die de profeet in ahadith boeken nooit heeft gemogen en andersom. De familie van Abd Shams. Sschrijf deze naam op, want het gaat zeer zeer belangrijk worden. Schrijf het aub op voor eventueel vervolg video’s. Uit deze familie zullen uiteindelijk alle moordenaars komen van de familie van de profeet en ze krijgen voet tussen de deur door Uthman, als Uthman khalifa wordt, geeft hij zijn familie, deze tak van de familie, vrij spel om te doen en te laten zoals ze willen en met deze vrije spel worden ze zo machtig dat ze uiteindelijk de hele familie van de profeet uitmoorden. Door wat uthman ze heeft laten doen. Door de macht die Uthman ze heeft gegeven. Uthman die zelf uit deze familie komt en zelf door Abu bakr binnen is gehaald. Je zou je kunnen afvragen; als dat de plan was te beginnen bij Abu Bakr , is er iets concreets te vinden in ahadith boeken wat garantie geeft dat Abu Bakr bezig was met een plan om de profeet te laten doden? Dan deel ik met jou het verhaal van de Hijra van de profeet als tussen stop hier:
Jibriel komt naar de profeet en waarschuwt hem dat Qurays hem komt doden vanacht
كتاب منهاج السنة النبوية deel 7 pagina 114
https://shamela.ws/book/927/3415#p1
Quraysh besluit om de profeet te doden. Er wordt een plan gemaakt om hoe ze hem gaan doden. Ze moeten hem opwachten op een moment dat ze zeker weten dat hij uit zijn huis komt en er verder geen getuigen bij zijn.
كتاب الثقات لابن حبان van ibn 7abaan, deel 1 pagina 115
https://shamela.ws/book/5816/114#p1
Jibriel komt de profeet waarschuwen.
وَأَتَاهُ جِبْرِيل وَأمره أَن لَا يبيت فِي مضجعه الَّذِي كَانَ يبيت فِيهِ وَأخْبرهُ بمكر الْقَوْم فَأمر النَّبِي صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عليا فتغشى بردا لَهُ أَحْمَر حضرميا فَبَاتَ فِي مضجعه وَاجْتمعت قُرَيْش لرَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عِنْد بَاب بَيته
Maar hoe komen ze erachter wanneer precies? Ze hebben een man nodig die bij de profeet komt en die de profeet vertrouwt zodat hij voor ze spioneert en informatie haalt en deelt met ze. Een man die toegang heeft tot het huis van de profeet en dus bij de profeet komt en gaat zonder problemen. Waar lezen we dit?
كتاب البداية والنهاية - ت التركي (van ibn kathir) deel 4 pagina 445
https://shamela.ws/book/4445/2156
قَالَ ابْنُ إِسْحَاقَ: وَلَمْ يَعْلَمْ فِيمَا بَلَغَنِي بِخُرُوجِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَحَدٌ حِينَ خَرَجَ إِلَّا عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ، وَأَبُو بَكْرٍ الصِّدِّيقُ، وَآلُ أَبِي بَكْرٍ، أَمَّا عَلِيًّ فَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَمَرَهُ أَنْ يَتَخَلَّفَ حَتَّى يُؤَدِّيَ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْوَدَائِعَ التِي كَانَتْ عِنْدَهُ لِلنَّاسِ، وَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَيْسَ بِمَكَّةَ أَحَدٌ عِنْدَهُ شَيْءٌ يَخْشَى عَلَيْهِ إِلَّا وَضَعَهُ عِنْدَهُ، لِمَا يَعْلَمُ مِنْ صِدْقِهِ وَأَمَانَتِهِ
Dus alleen Ali en Abu Bakr weten van het plan van de profeet dat hij te horen kreeg van Jibriel om zijn huis en stad Mekka te verlaten dan en dan want ze komen hem doden.
De profeet vertrekt en Ali blijft achter in zijn plaas. Waarom?
كتاب البداية والنهاية - ت التركي
[ابن كثير] deel 4 pagina 445
أَمَّا عَلِيًّ فَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَمَرَهُ أَنْ يَتَخَلَّفَ حَتَّى يُؤَدِّيَ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْوَدَائِعَ التِي كَانَتْ عِنْدَهُ لِلنَّاسِ، وَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَيْسَ بِمَكَّةَ أَحَدٌ عِنْدَهُ شَيْءٌ يَخْشَى عَلَيْهِ إِلَّا وَضَعَهُ عِنْدَهُ، لِمَا يَعْلَمُ مِنْ صِدْقِهِ وَأَمَانَتِهِ.
Dus nu weten we wat Quraysh wil, we weten waarom de profeet deze nacht moet vluchten en we weten dat Ali achter moet blijven in zijn plek en waarom en weten dat van deze plan weet alleen Ali en Abu Bakr.
De profeet vertrekt en laat Ali achter. Hoe ontsnapt de profeet? Dat is gek want er zijn 3 versies hiervan, 3 verschillende ahadith dus wat is waar? Maar 1 heeft een luchtje. 1 is een propaganda voor Abu Bakr om de status van Abu Bakr te verhogen en de ander doet niets met Abu Bakr hoor maar:
1ste versie
[ابن حبان] deel 1 pagina 115
فَخرج رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي يَده حفْنَة من تُرَاب فَرَمَاهَا فِي وُجُوههم فَأخذ اللَّه بأعينهم عَن رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَبَاتُوا رصدا على بَابه وَانْطَلق رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِحَاجَتِهِ
2de versie
كتاب البداية والنهاية - ت التركي
[ابن كثير] deel 4 pagina 445
قَالَ ابْنُ إِسْحَاقَ: فَلَمَّا أَجْمَعَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْخُرُوجَ أَتَى أَبَا بَكْرِ بْنِ أَبِي قُحَافَةَ فَخَرَجَا مِنْ خَوْخَةٍ لِأَبِي بَكْرٍ فِي ظَهْرِ بَيْتِهِ
كتاب البداية والنهاية - ت التركي
[ابن كثير] deel 11 pagina 44
وَكَانَ الْمُشْرِكُونَ يَرُومُونَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَجَاءَ أَبُو بَكْرٍ وَعَلَيٌّ نَائِمٌ، وَأَبُو بَكْرٍ يَحْسَبُ أَنَّهُ نَبِيُّ اللَّهِ، فَقَالَ: يَا نَبِيَّ اللَّهِ.فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ: إِنَّ نَبِيَّ اللَّهِ قَدِ انْطَلَقَ نَحْوَ بِئْرِ مَيْمُونٍ فَأَدْرِكْهُ. قَالَ: فَانْطَلَقَ أَبُو بَكْرٍ، فَدَخَلَ مَعَهُ الْغَارَ. قَالَ: وَجَعَلَ عَلِيٌّ يُرْمَى بِالْحِجَارَةِ كَمَا كَانَ يُرْمَى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَهُوَ يَتَضَوَّرُ، وَقَدْ لَفَّ رَأْسَهُ فِي الثَّوْبِ، لَا يُخْرِجُهُ حَتَّى أَصْبَحَ، ثُمَّ كَشَفَ عَنْ رَأْسِهِ، فَقَالُوا: إِنَّكَ لَئِيمٌ، كَانَ صَاحِبُكَ نَرْمِيهِ فَلَا يَتَضَوَّرُ، وَأَنْتَ تَتَضَوَّرُ، وَقَدِ اسْتَنْكَرْنَا ذَلِكَ.قَالَ: وَخَرَجَ يَعْنِي، رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، بِالنَّاسِ فِي غَزْوَةِ تَبُوكَ فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ: أَخْرُجُ مَعَكَ؟ فَقَالَ لَهُ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " لَا ". فَبَكَى عَلِيٌّ، فَقَالَ: «أَمَا تَرْضَى أَنْ تَكُونَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى إِلَّا أَنَّكَ لَسْتَ بِنَبِيٍّ، إِنَّهُ لَا
Ga door op de volgende pagina
يَنْبَغِي أَنْ أَذْهَبَ إِلَّا وَأَنْتَ خَلِيفَتِي» قَالَ: وَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ «أَنْتَ وَلِيِّي فِي كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي ".» قَالَ: وَسَدَّ أَبْوَابَ الْمَسْجِدِ غَيْرَ بَابِ عَلِيٍّ. قَالَ: فَيَدْخُلُ الْمَسْجِدَ جُنُبًا، وَهُوَ طَرِيقُهُ لَيْسَ لَهُ طَرِيقٌ غَيْرُهُ. قَالَ: وَقَالَ «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَإِنَّ مَوْلَاهُ عَلِيٌّ»
Dus 3 versies . 1 versie is propaganda van Abu Bakr om reclame voor abu bakr te maken en 2 anderen niet. En in de laatste voorbeeld krijgen jullie in code taal de hint dat Ali de profeet altijd hoort te vervangen en dus ook na zijn dood.
Dus is de profeet samen met Abu bakr naar de grot gevlucht? 1 hadith zegt van wel en 2 ahadith zeggen nee, de profeet is alleen gegaan zonder abu bakr, onderweg daar naartoe. En de hadith die propaganda is voor Abu Bakr is fals omdat hier de profeet via de achterdeur van het huis van abu bakr vlucht, maar vanuit zijn huis is hij via de voordeur met behulp van Jibirl. Waarom zou Jibriel niet weer doen wat hij eerder gedaan heeft nu bij het huis van abu bakr?
Nu denken jullie dat het verhaal klaar is en Abu Bakr is geen verdachte meer. Helaas. Ik moet jullie teleurstellen.
Nadat de profeet vertrok uit huis, kwam er een man uit het huis van de profeet na buiten om met de moordenaars te spreken en ze te vertellen dat ze gefaald hebben. Wie is deze man die samen onder 1 hoed speelt met deze moordenaars van de profeet? Mogen jullie zelf concluderen.
كتاب البداية والنهاية - ت التركي (van ibn kathir) deel 4 pagina 445
https://shamela.ws/book/4445/2156
قَالَ ابْنُ إِسْحَاقَ: وَلَمْ يَعْلَمْ فِيمَا بَلَغَنِي بِخُرُوجِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَحَدٌ حِينَ خَرَجَ إِلَّا عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ، وَأَبُو بَكْرٍ الصِّدِّيقُ، وَآلُ أَبِي بَكْرٍ
Wie komt naar het huis van de profeet?
كتاب البداية والنهاية - ت التركي
[ابن كثير] deel 11 pagina 44
فَجَاءَ أَبُو بَكْرٍ وَعَلَيٌّ نَائِمٌ، وَأَبُو بَكْرٍ يَحْسَبُ أَنَّهُ نَبِيُّ اللَّهِ، فَقَالَ: يَا نَبِيَّ اللَّهِ.فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ: إِنَّ نَبِيَّ اللَّهِ قَدِ انْطَلَقَ نَحْوَ بِئْرِ مَيْمُونٍ فَأَدْرِكْهُ. قَالَ: فَانْطَلَقَ أَبُو بَكْرٍ، فَدَخَلَ مَعَهُ الْغَارَ. قَالَ: وَجَعَلَ عَلِيٌّ يُرْمَى بِالْحِجَارَةِ كَمَا كَانَ يُرْمَى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَهُوَ يَتَضَوَّرُ، وَقَدْ لَفَّ رَأْسَهُ فِي الثَّوْبِ
Dus alleen iemand die in het huis gaat, kan er uit komen. In het huis van de profeet zijn er uiteindelijk 3 mannen en meer niet. De profeet maar die is nu gevlucht. Ali maar die ligt nog op de plek van de profeet en wie blijft over Abu Bakr.
En wat doet Abu Bakr? Blijft hij binnen bij ali of gaat hij eruit?
: فَانْطَلَقَ أَبُو بَكْرٍ Abu Bakr gaat het huis van de profeet weer uit.
En wat lezen we in
[ابن حبان] deel 1 pagina 115
وَانْطَلق رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِحَاجَتِهِ فَخرج عَلَيْهِم من الدَّار خَارج فَقَالَ مَا لكم قَالُوا نَنْتَظِر مُحَمَّدًا قَالَ قد خرج عَلَيْكُم فانصرفوا يائسين
كتاب البداية والنهاية - ت التركي
[ابن كثير] deel 4 pagina 446
قَالَ ابْنُ إِسْحَاقَ: «ثُمَّ عَمَدَا إِلَى غَارٍ بِثَوْرٍ - جَبَلٍ بِأَسْفَلَ مَكَّةَ - فَدَخَلَاهُ، وَأَمَرَ أَبُو بَكْرٍ الصِّدِّيقُ ابْنَهُ عَبْدَ اللَّهِ أَنْ يَتَسَمَّعَ لَهُمَا مَا يَقُولُ النَّاسُ فِيهِمَا نَهَارَهُ، ثُمَّ يَأْتِيهِمَا إِذَا أَمْسَى بِمَا يَكُونُ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ مِنَ الْخَبَرِ، وَأَمَرَ عَامِرَ بْنَ فُهَيْرَةَ مَوْلَاهُ أَنْ يَرْعَى غَنَمَهُ نَهَارَهُ، ثُمَّ يُرِيحَهَا عَلَيْهِمَا إِذَا أَمْسَى فِي الْغَارِ. فَكَانَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَبِي بَكْرٍ يَكُونُ فِي قُرَيْشٍ نَهَارَهُ مَعَهُمْ، يَسْمَعُ مَا يَأْتَمِرُونَ بِهِ وَمَا يَقُولُونَ فِي شَأْنِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَبِي بَكْرٍ، ثُمَّ يَأْتِيهِمَا إِذَا أَمْسَى فَيُخْبِرُهُمَا الْخَبَرَ
De zoon van Abu Bakr heeft nog alle vertrouwen van Quraush. Hoe kan dit? Als Abu Bakr zo goed omgaat met de profeet dan zou abu bakr en zijn zoon minstens verdacht zijn en op zijn minst op afstand gehouden worden maar nee, de zoon van Abu Bakr gaat tot het hart van Quraysh en woont hun gesprekken bij over hoe ze de profeet willen vermoorden? Wie gelooft hier nog in?
Dus ja, ahadith Islam geeft hints dat Abu bakr al heel lang bezig is met het bedenken en steunen van plannen om de profeet te vermoorden. En dan hebben we natuurlijk de hadith in dezelfde Ibn Kathir die al deze hints heeft gegeven
كتاب البداية والنهاية - ت شيري
[ابن كثير] deel 5 pagina 26 mannen die de profeet hebben willen doden door een rots op hem te gooien vanaf een gebergte tijdens zijn terugreis uit Tabuk, heb ik al eerder met jullie gedeeld
وَلَكِنْ حُذَيْفَةُ أَخْبَرَنِي عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ قَالَ: " فِي أَصْحَابِي اثَنَا عَشَرَ مُنَافِقًا مِنْهُمْ ثَمَانِيَةٌ لَا يَدْخُلُونَ الجنَّة حتَّى يَلِجَ الْجَمَلُ فِي سمِّ الخيَاط " (١)وَفِي رواية مِنْ وَجْهٍ آخَرَ عَنْ قَتَادَةَ " إنَّ فِي أُمَّتِي اثْنَيْ عَشَرَ مُنَافِقًا لَا يَدْخُلُونَ الجنَّة حتَّى يَلِجَ الْجَمَلُ فِي سمِّ الخيَاط، ثَمَانِيَةٌ منهم يكفيكهم الدُّبَيْلَةُ، سِرَاجٌ مِنَ النَّار يَظْهَرُ بَيْنَ أَكْتَافِهِمْ حتَّى يَنْجُمَ مِنْ صُدُورِهِمْ ".
قَالَ الْحَافِظُ الْبَيْهَقِيُّ (٢) : وَرَوَيْنَا عَنْ حُذَيْفَةَ أنَّهم كَانُوا أَرْبَعَةَ عَشَرَ - أَوْ خَمْسَةَ عَشَرَ - وَأَشْهَدُ بِاللَّهِ أنَّ اثْنَيْ عشر منهم حَرْبٌ لِلَّهِ وَلِرَسُولِهِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهَادُ، وَعَذَرَ ثَلَاثَةً أنَّهم قَالُوا: مَا سَمِعْنَا الْمُنَادِي وَلَا عَلِمْنَا بِمَا أَرَادَ
En verder op op deze pagina
قَالَ " يَا عمَّار هَلْ عَرَفْتَ الْقَوْمَ؟ " قَالَ قَدْ عَرَفْتُ عَامَّةَ الرَّواحل وَالْقَوْمُ مُتَلَثِّمُونَ قَالَ " هَلْ تَدْرِي مَا أَرَادُوا؟ "قَالَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَعْلَمُ، قَالَ: " أَرَادُوا أَنْ يَنْفِرُوا بِرَسُولِ اللَّهِ فَيَطْرَحُوهُ " قَالَ فسارَّ عمَّار رَجُلًا مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وسلَّم فَقَالَ: نَشَدْتُكَ بِاللَّهِ كَمْ تَعْلَمُ كَانَ أَصْحَابُ العقبة؟ قال أربعة عشر رجلاً، فَقَالَ إِنْ كُنْتُ فِيهِمْ فَقَدْ كَانُوا خَمْسَةَ عَشَ
Wie is deze gecencuurde man die zo nerveus komt vragen of de profeet weet wie deze mannen zijn?
Dezelfde Ibn kathir die hier cencuurt vertelt ons in een ander boek wie deze man was
كتاب السيرة النبوية من البداية والنهاية - ت عبد الواحد
[ابن كثير] deel 4 pagina 35
وَرَوَيْنَا عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّهُ قَالَ لحذيفه: أَقْسَمت عَلَيْك بِاللَّه أأنا مِنْهُم؟ قَالَ: لَا وَلَا أبرى بَعْدَكَ أَحَدًا.
يَعْنِي حَتَّى لَا يَكُونَ مُفْشِيًا سِرَّ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ.
Ibn Kathir vertelt jullie dat het geen waarde heeft wat Omar te horen kreeg wat uiteindelijk moest het een geheim blijven en dus ook Omar heeft geen juiste antwoord gehad maar alleen een antwoord om hem weg te krijgen. Dat hij hem met rust laat.
En lees dan
[ابن حزم] deel 12 pagina 160
وَأَمَّا حَدِيثُ حُذَيْفَةَ فَسَاقِطٌ، لِأَنَّهُ مِنْ طَرِيقِ الْوَلِيدِ بْنِ جُمَيْعٍ - وَهُوَ هَالِكٌ - وَلَا نَرَاهُ يَعْلَمُ مَنْ وَضَعَ الْحَدِيثَ فَإِنَّهُ قَدْ رَوَى أَخْبَارًا فِيهَا أَنَّ أَبَا بَكْرٍ، وَعُمَرَ، وَعُثْمَانَ، وَطَلْحَةَ، وَسَعْدَ بْنَ أَبِي وَقَّاصٍ - رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ - أَرَادُوا قَتْلَ النَّبِيِّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ - وَإِلْقَاءَهُ مِنْ الْعَقَبَةِ فِي تَبُوكَ - وَهَذَا هُوَ الْكَذِبُ الْمَوْضُوعُ الَّذِي يَطْعَنُ اللَّهُ تَعَالَى وَاضِعَهُ - فَسَقَطَ التَّعَلُّقُ بِهِ - وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ.
Walid Ben Jumai3 is betrouwbaar volgens Bukhari
https://ketabonline.com/ar/books/54824/read?part=1&page=570&q=الوليد%20بن%20جميع
Walid Ben Jumai3 is betrouwbaar volgens Muslim in 2 ahadith gebruikt
en
en lees dan Abu Bakr die Omar de opdracht geeft om het huis van Fatima te verbranden en haar en Ali en iedereen bij hun, Abbas o.a. te vermoorden als het moet
https://archive.org/details/Al_Eaqd_Al_Farid/ef5/page/n11/mode/2up
Abu Bakr en Omar en Uthman, installeren uiteindelijk zichzelf als Khalifa's en kondigen het einde aan (uitmoorden) van de familie van de profeet
Abu Bakr en Omar hebben het lichaam van de profeet niet gewassen:
م تغسيل النبي صلى الله عليه وسلم من غير أن يجرد من ملابسه، وكان القائمون بالغسل: علي والعباس والفضل وصالح مولى رسول الله صلى الله عليه وسلم، فعن علي بن أبي طالب رضي الله عنه قال: (غسَّلْتُ رسولَ الله صلى الله عليه وسلم، فذهبتُ أنظر ما يكون من الميت فلم أرَ شيئاً، وكان طيبا صلى الله عليه وآله وسلم حياً وميتا، وولي دفنه وإجنانَه (ستره) دون الناس أربعة: علي والعباس والفضل وصالح مولى رسول الله صلى الله عليه وسلم) رواه الحاكم .
en
[عائض القرني] deel 304 pagina 10
وأتت مراسيم الغسل، وكان للعباس وللفضل ولـ علي شرف تغسيله صلى الله عليه وسلم، قال علي رضي الله عنه:اختلفنا في كيفية تغسيل رسول الله صلى الله عليه وسلم، فألقي علينا النعاس، ونحن بالماء حوله صلى الله عليه وسلم، حتى نمنا وإن لحية أحدنا إلى صدره، فسمعنا هاتفاً يقول: {اغسلوا رسول الله صلى الله عليه وسلم من فوق ثيابه} وهذا سند صحيح، فغسلوه من فوق ثيابه،
Abu bakr en Omar waren niet aanwezig bij de begravenis van de profeet
كتاب جمع الجوامع المعروف بـ «الجامع الكبير»
[الجلال السيوطي deel 15 pagina 514
"عَنْ عُرْوَةَ أَنَّ أَبَا بَكْرٍ وَعُمَرَ لَمْ يَشْهَدَا دَفْنَ النَّبِىِّ -صلى اللَّه عليه وسلم-، وَكَانَا فِى الأَنْصَارِ (فَدُفِنَ) قَبْلَ أَنْ يَرْجِعَا".
Wederom de vraag; klinkt dit als het gedrag van 2 mannen die zogenaamd gek waren op de profeet? Klinkt dit als het gedrag van 2 mannen die kapot waren van het verlies van hun beste vriend en geliefde profeet van Allah. Wat kan er op de wereld belangrijker zijn dan de begravenis bijwonen van een profeet van God. Zeker als alle ahadith boeken jullie vertellen dat Abu Bakr en Omar de schaduw waren van de profeet, dan zou je verwachten dat de een water schenkt en de ander het lichaam wast. Dat de een stof geeft en de ander het lichaam wikkelt. Dat de een graaft en de ander begraaft. Maar ze zijn nergens te vinden in heel Medina. En later zouden zij ook de begravenis van de dochter van de profeet, Fatima, die ze eerder hebben bedreigd met de dood, zie vorige video, zij overleed vervolgens paar weken na de dood van de profeet. Ok. Interessant. Maar ook haar begravenis ging voorbij zonder dat Abu bakr en Omar erbij waren.
Waar waren Abu Bakr en Omar dan wel? Wat is er belangrijker dan de begravenis van de profeet van Allah en zogenaamd tevens ook hun aller aler beste vriend? Waar waren ze toch?
Ze waren aan het rennen naar een plek wat heet السقيفة: هي مكان يقع في جانب المدينة المنورة، وله سقف ممتد، ويعود لبني ساعدة الخزرجي، ولذلك عُرف بسقيفة بني ساعدة، وكان أهل المدينة يجتمعون فيه.
De ansaar in Medina hadden een vergader ruimte en deze vergader ruimte was comfortabel en gaf ruimte aan iedereen en schaduw tegen de zon. Dus een goed plek om bij elkaar te komen om te vergaderen. Het was geen stiekem plek en ook geen nieuwe plek die ze opeens bedacht hadden conform de ahadith geschiedenis zelf. En deze ruimte was eigendom van een stam met de naam Benu Sa3d. een stam die dus geboren en getogen is zeg maar in Medina waar de profeet en mede moslims uiteindelijk veiligheid hebben gevonden om verder te leven. Dus we zijn dankbaar voor de Medina en haar mensen die de profeet hoe dan ook hebben ontvangen en akkoord zijn gegaan met alle gevaren die erbij kwamen. Als prijs die ze moesten betalen.
[عبد الكريم يونس الخطيب] deel 5 pagina 565 gaat over waar moslims naar toe moeten vluchten van quraysh.
En wat zeggen ahadith? Aangezien de profeet medina in zijn hoofd had als bestemming om naar teo te vluchten?
Vroeg hij eerst zijn sahaba die al bij hem waren wat ze van het plan vonden maar stiekem wilde de profeet dat de mensen van medina zouden antwoorden. Om 2 redenen:
Zij waren de meerderheid en het is hun stad en dus hebben zij vooral veel te verliezen.
وعاد النبيّ الكريم يسأل أصحابه: «أيها الناس أشيروا علىّ» .. وكانت عين الرسول صلوات الله وسلامه عليه تتطلع إلى الأنصار.. إذ كانوا هم كثرة الناس، وأصحاب البلد الذي يواجه الخطر، ويتلقى الضربة القاضية، كما أنهم حين بايعوا النبي قبل الهجرة، كانت بيعتهم أن يمنعوه فى بلادهم مما يمنعون منه أنفسهم وأبناءهم ونساءهم. ولم يكن فى البيعة أن يقاتلوا معه مهاجمين.
وجاءت كلمة الأنصار، فقال سعد بن معاذ:
«لكأنك تعنينا يا رسول الله؟ قال: «أجل» ، فقال: قد آمنا بك وصدقناك، وشهدنا أن ما جئت به الحق، وأعطيناك على ذلك عهودنا ومواثيقنا، على السمع الطاعة، فامض يا رسول الله لما أردت، فنحن معك، فو الذي بعثك بالحق لو استعرضت بنا هذا البحر، فخضته، لخضناه معك، ما تخلف منا رجل واحد ... »
Deze mensen dus, en op deze plek, kwamen de Ansaar bij elkaar in hun vergder ruimte om te vergaderen over hoe verder, nu de profeet niet meer leeft. En ahadith boeken vertellen dat de ansaar al iemand hadden gekozen om de Moslims na de profeet te leiden en zijn naam zou zijn: سعد بن عبادة was tevens ook de buurman van de profeet.
https://shamela.ws/book/9835/330
كان الرجل من الأنصار ينطلق الى داره، بالواحد من المهاجرين، أو بالاثنين، أو بالثلاثة.
وكان سعد بن عبادة ينطلق بالثمانين"..!!
من أجل هذا، كان سعد يسأل ربه دائما المزيد من خره ورزقه..
وكان يقول:
" اللهم انه لا يصلحني القليل، ولا أصلح عليه"..!!
ون\من أجل هذا كان خليقا بدعاء رسول الله صلى الله عليه وسلم له:
" اللهم اجعل صلواتك ورحمتك على آل سعد بن عبادة"..
اشتهر بالكرم والجود هو وابنه قيس بن سعد بن عبادة الساعدي
Deze man was zo goed en zo gul en altijd bezorgd om Moslims, dat ze allemaal gegeten en gedronken hebben , dat de profeet tot Allah zou hebben gebeden om deze man en zijn familie en nageslacht te zegenen en meer te geven. Dus de band tussen deze man en de profeet was zeer zeer goed en de profeet moet van hem hebben gehouden conform de hadith boeken zelf. Maar wederom de vraag; waarom was dan zo een man niet bij de begravenis van de profeet?
Waarom is het toch zo typisch in ahadith boeken dat ze jou van alles vertellen over allermei mannen maar op de belangrijkste momenten, waren ze niet bij of met de profeet.
Toen de profeet bijna vermoord werd in Tabuk, de terugreis daarvan, abu bakr en omar waren niet bij hem.
Bijvoorbeeld:
https://shamela.ws/book/9351/539
Abu Bakr zou de profeet bij hebben gestaan tot hij bijna zelf vermoord werd, veel moslims gingen vluchten maar de profeet bleef vechten en bij hem maar weinig moslims die hem trouw bleven en hem bij hebben gestaan. Waaronder abu bakr, maar we lezen geen Omar. Vreemd. Als ze Abu Bakr uitlichten dan zou Omar dat ook krijgen als hij erbij was.
Maar dan nu in een ander versie was Abu Bakr conform zijn dochter Aicha juist de eerste die ging vluchten en de profeet alleen achter liet tussen de vijanden die op hem afkwamen
https://shamela.ws/book/13136/248
Wat betekent Fa-e
En Omar dan?
https://shamela.ws/book/1438/13211
en ahadith boeken vertellen jullie dat er invloedrijke schrijvers hebben bepaald dat Moslims niet meer de naam van Omar en Uthman en dus ook abu bakr moeten lezen en vinden in boeken als de lafaards die de profeet hadden verlaten tijdens een oorlog.
https://shamela.ws/book/23680/14
en dat dus de schrijvers die wel altijd de namen eerlijk hebben vermeld, zeer negatieve reclame kregen en uitgemaakt werden uiteindelijk voor leugenaars en misleiders.
En uthman dan? Was hij wel moedig genoeg en was hij dan wel bereid om te serven voor Islam en naast de profeet en de hemel krijgen als martelaar? Helaas. Ook hij niet
https://shamela.ws/book/127677/12618
Hoe kunnen wij dan deze 3 mannen leiders van Moslims noemen als ze zelf hun leven niet bereid zijn te geven voor Allah als het moet. Hoe kunnen ze Moslims leiden en beschermen en verdedigen als ze als muizen vluchten bij elk gevaar of groot gevaar. Zet daar tegenover Ali, die de plek innam van de profeet toen Quraysh hem kwam doden en de profeet ging vluchten en Ali in zijn plek had gelaten om quraysh te misleiden en ze te doen vermoeden dat dat de profeet was die ze kwamen vermoorden.
Dit is het vreemde aan ahadith boeken. Ze vertellen jullie van alles over deze mannen maar ze vertellen jullie ook dat ze laf waren en de profeet in de steek hebben gelaten toen hij ze het hardest nodig had. De profeet heeft Allah en heeft niemand nodig maar conform ahadith Islam zouden dit de mannen zijn die de Moslims moesten leiden en niemand anders. En zeker niet Ali die juist verdrietig werd toen hij niet mee mocht naar Tabuk. Maar evenals in gevaar was om Medina te verdedigen wetend dat de profeet zijn leger mee nam naar Tabuk.
Dus nu hebben we in ahadith boeken een man die van de Moslims hield en waar de profeet voor gebeden heeft. 1 van de leiders van Medina die hun leven op het spel hebben gezet om de Moslims te bschermen. Maar moment dat het ze niet uitkomt, word deze man weggezet als verrader en slecht enz zover dat Omar gezegd zou hebben; was
كتاب دراسة نقدية في المرويات الواردة في شخصية عمر بن الخطاب وسياسته الإدارية
[عبد السلام بن محسن آل عيسى] deel 1 parina 517
فقلت: قتل الله سعد بن عبادة، وإنا والله ما وجدنا فيما حضرنا من أمر أقوى من مبايعة أبي بكر
Omar die laf was om te vechten aan de zij van de profeet, is nu de man, de baas die uitmaakt in Medina, na de dood van de profeet, wie wel of niet geschikt was als leider. En hij dwingt iedereen om Abu Bakr te accepteren die evenals te laf was om bij de profeet te blijven. En dit is waar de Moslims uit moesten kiezen? Een clubje lafaards die geen leider eigenschappen hadden als het erop aan komt. En zij willen nu alle Moslims leiden? Subhna Allah. en daar laten de Moslims Ali voor? Die de profeet in oorlogen altijd vooraan heeft gezet.
https://shamela.ws/book/10490/362
mogelijk omdat de profeet zeker wilde weten dat het aan iemand wordt gegeven die er zal zijn en staan en blijven.
Dus de Ansaar kwamen bij elkaar in hun vergader ruimte waar ze altijd vergaderden. Om 1 van hun leiders te kiezen om de profeet op te volgen. Dit was tenminst een man die zwaar gemarteld was door Quraysh vanwege zijn steun aan de profeet. De man die de ansaar naar voren schoven was geen lafaard en mogelijk vanwege de pijn die hij geleden heeft omwilel van de profeet en alle Moslims in zijn stad, de Medina, mogelijk is dat waarom ze hem wilde eren.
https://shamela.ws/book/9835/329
لا يذكر سعد بن معاذ الا ويذكر معه سعد بن عبادة..
فالاثنان زعيما أهل المدينة
Sa3d ben mo3aad en sa3d ben 3obadah
Terwijl de ansaar bezig waren, kwam Abu Bakr en Omar met 1 man erbij? Wie zou deze man zijn die ze erbij halen als 3de kandidaat? Ali? Nee. zij hebben niets met Ali zal blijken.
https://shamela.ws/book/1438/12244
أبو عبيدة بن الجراح zou conform de ahadith boeken zeer moedig zijn en 1 van de vroegste bekeerlingen enz enz.
Dus hier zijn de Ansaar, die niet alleen hun leven hebben gegeven voor de profeet maar hun heel bestaan en hun stad op het spel gezet en onderdeel gemaakt van de oorlog tussen de profeet en Quraysh en eigenlijk tussen de profeet en zijn moslims en elk vijand die daar niet eens was, met Islam. Dus die zeggen, wij zouden nu graag een rol willen nemen .
De ansaar wilden zichzelf als Ansaar en de Mohajireen, dus de Moslims uit Mekka symbolisch verbinden met elkaar en eenheid laten vormen door voor te stellen dat ze samen regeren.
فقالوا : منا أمير ، ومنكم أمير . فقال أبو بكر : منا الأمراء ، ومنكم الوزراء . ثم قال أبو بكر : قد رضيت لكم أحد هذين الرجلين عمر وأبي عبيدة أمين هذه الأمة
https://shamela.ws/book/1438/12244
Maar Abu Bakr zei, nee, wij zijn de baas en jullie zijn de assistenten. En Abu Bakr had in zijn eentje al bepaald bij voorbaat dat er geen andere kandidaten moeten zijn behalve zichzelf, en Omar en Abi Obaid ben alJaraa7. Wat hier opvalt zijn een paar zaken waar we echt bij stil moeten staan:
- Waarom was Ali er niet bij? Ali was bezig, ok. Waarom heeft Abu Bakr en Omar niet voorgesteld om te wachten tot na de afhandeling van de begravenis van de profeet? Al was het alleen maar uit respect?
- Waarom heeft Abu Bakr zonder overleg met Moslims, bepaald in zijn eentje of samen met Omar, waarom hebben zij bepaald zonder overleg met alle Moslims, wie de kandidaten moesten zijn? Waar is de Shoeraaa.
3:159 فَبِمَا رَحْمَةٍۢ مِّنَ ٱللَّهِ لِنتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِيظَ ٱلْقَلْبِ لَٱنفَضُّوا۟ مِنْ حَوْلِكَ ۖ فَٱعْفُ عَنْهُمْ وَٱسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِى ٱلْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى ٱللَّهِ ۚ إِنَّ ٱللَّهَ يُحِبُّ ٱلْمُتَوَكِّلِينَ ١٥٩
De profeet voelde zich niet te goed om te overleggen met Moslims en keuzes te nemen nadat deze overleg plaats had gevonden conform jullie boeken
https://shamela.ws/book/1435/2976
[أبو عيسى الترمذي] deel 4 pagina 213
كَانَ يَوْمُ بَدْرٍ وَجِيءَ بِالأُسَارَى، قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «مَا تَقُولُونَ فِي هَؤُلَاءِ الأُسَارَى» فَذَكَرَ قِصَّةً فِي هَذَا الحَدِيثِ طَوِيلَةً: وَفِي البَاب عَنْ عُمَرَ، وَأَبِي أَيُّوبَ، وَأَنَسٍ، وَأَبِي هُرَيْرَةَ ⦗٢١٤⦘ وَهَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ وَأَبُو عُبَيْدَةَ لَمْ يَسْمَعْ مِنْ أَبِيهِ وَيُرْوَى عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ: مَا رَأَيْتُ أَحَدًا أَكْثَرَ مَشُورَةً لِأَصْحَابِهِ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
En zoals ik eerder de bron heb benoemd, de komst naar Medina, voordat het besloten werd, heeft de profeet een vergadering gehad met de ansaar en de mohajireen.
En over zoiets zeer belangrijks als wie volgt de profeet, vond Abu Bakr en Omar het niet nodig om het voorbeeld van de profeet hierin te volgen en een democratisch verkiezing te houden?
Wat is de angst? Als de Moslims echt van Abu Bakr en Omar en die 3de houden, dan zullen ze daar wel voor kiezen hoe dan ook? Waarom de dwang en de haast?
Blijkbaar was dat ook de mening van de Ansaar. Als we iemand moeten accepteren anders dan uit ons volk, dan accepteren we alleen als het Ali wordt.
https://shamela.ws/book/9783/1476
فَقَالَتِ الأَنْصَارُ- أَوْ بَعْضُ الأَنْصَارِ، لا نُبَايِعُ إِلا عَلِيًّا
Vreemd formulering. De Ansaar hebben gezegd, nee een deel van de Ansaar. Wat is dit en wat moeten we ermee en is dit wederom een soort code taal? Als je achteraf schrijt over een gebeurtennis dan schrijf je de definitieve uitkomst maar je gaat niet heen en terug springen in wat je schrijft want er is geen reden of noodzaak meer voor twijfel want dit is achteraf schrijven. Dus vanwaar De Ansaar, een deel van de Ansaar?
Wie dan ook, Sunni of Shia, leest over deze vergadering, je hoeft geen Shia of Sunni te zijn, je hoeft alleen ogen te hebben, te kunnen lezen en het wordt zeer duidelijk zeer snel dat er iets niet klopt en Abu Bakr en Omar zitten hun zin door te drukken met spoed en onder dwang. De vraag is waarom? Is het om misbruik te maken van het feit dat Ahl Al Bayt, de familie van de profeet, de kandidaten uit de familie van de profeet nu druk bezig waren met de dood van de profeet en nu is de kans voor Abu Bakr en Omar om de leiding voor eens en altijd weg te nemen en te houden bij de familie van de profeet zodat er nooit iemand uit deze profeet familie de Moslims leidt? Daar lijkt het namelijk heel erg op. Nu zou je als kritisch Moslim de vraag kunnen stellen van ja maar wacht eens even; het gaat toch niet om welk man uit welk familie of ras, het gaat er toch om dat de beste man gekozen moet worden. Ja, ik ben helemaal met jou eens. Maar dat is niet de voorwaarde geweest van Abu Bakr en Omar. Abu Bakr en Omar hebben niet gekeken naar de beste man is de beste leider ongeacht zijn achtergrond. Nee. Abu Bakr en Omar hebben gezegd, wat er ook gebeurt, het moet een man zijn uit Quraysh.
https://shamela.ws/book/18611/422
وقد احتج أبو بكر الصديق رضي اللَّه عنه على الأنصار بقول النبي -صلى اللَّه عليه وسلم-: "الأئِمَّةُ مِنْ قُرَيْشٍ" ووافقه على ذلك جميع الصحابة انتهى كلامه
Hoewel een ander groot Sunni geleerd deze uitspraak van de profeet heeft debunked en als leugen heeft verklaard. Hoor maar
https://shamela.ws/book/21487/382#p1
Maar we gaan met de leugenaar tot de leugenaar vast loopt. Dus volgens Abu Bakr moet er in Sa9ifa nu een man gekozen wordt die Moslims leidt maar de harde eis is dat deze man per se uit Quraysh moet komen. Prima. Ik ben helemaal met jullie eens. Wij hebben namelijk een man uit Quraysh, die niet laat bekeerd is tot Islam maar Islam vanaf het eerste uurtje heeft geleerd van de profeet zelf, is opgevoed door de profeet, heeft bij de profeet gewoond en is opgegroeid als een soort kind van de profeet en is de neef van de profeet. Ja, wacht even, we gaan niet familie bedrijf doen alleen maar omdat Ali familie is. Helemaal met jou eens. Moet je horen wat de profeet gezegd zou hebben over de leiderschap kwaliteiten van Ali:
De eerste Moslim man
https://shamela.ws/book/435/398
en toch is er een campagne gaand wat Abu Bakr nog altijd durft te noemen de eerste man die Moslim is geworden. Terwijl er andere boeken zijn, meerdere bronnen zoals de mustadrak die uitgebracht heeft wat bukhari en moslim niet wilden uitbrengen in hun boeken zei, pagina 159
maar lees vooral alles over Ali in dit boek
pagina 170 t/m pagina 90. Maar begin op pagina 170 (omdat dit in het Arabisch is, van rechts naar links lezen)
Omar en Uthman wilden een vrouw laten dood stenigen omdat ze een baby heeft gebaard met 6 maanden, maar Ali zei, nee, denk aan Koran en hoe we de koran verzen moeten toepassen in ons leven en dus door Koran moeten laten leiden:
https://shamela.ws/book/12884/6201
in deze versie is Ali slimmer dan uthman
https://shamela.ws/book/551/3413
want blijkbaar is het weer voorgekomen en Uthman wist het ook niet, als Omar
Allah zegt in Koran zwangerschap en borstvoeding periode bij elkaar is 30 maanden totaal.
En borstvoeding kan duren tot 2 jaar, dus 24 maanden. Haal 24 maanden van 30 maanden dan blijft er 6 maanden over. Dus ja, babies is niet ideaal maar kunnen nog leven zo vroeg geboren als 6 maanden en er zijn gevallen van 21 weken bekend zelfs.
Maak jouw eigen website met JouwWeb